3 biežākās kļūdas, ko pieļauj AMAZON pārdevēji

Veiksmīgākie AMAZON pārdevēji vienmēr meklē iespējas, kā uzlabot savu preču piedāvājumu un to sekmīgu virzību tirgū. Bieži vien, kad esi ierauts sava biznesa ikdienas rutīnā, paliek grūtāk pamanīt kļūdas stratēģijā vai ieviestajos darbības pasākumos. Tas ar laiku var mazināt tavu konkurētspēju attiecībā pret citiem pārdevējiem, vai padarīt tevi par lēnu, reaģējot uz aktuālajām AMAZON tirgus izmaiņām. Balstoties uz mūsu pieredzi darbā ar klientiem, šājā rakstā aplūkosim 3 būtiskākās kļūdas, kuras atkārtojas visbiežāk. Papildus šai informācijai sniegsim dažus padomus, kā izvairīties no šīm kļūdām, lai tu varētu netērēt naudu tur, kur tas nav vajadzīgs.

1.Nekonsekvence produktu listingos

Šis attiecas tikai uz tiem, kuri paši ievieto jaunu produktu vai produktus AMAZON katalogā. Tie, kuri vienkārši pieslēdzas jau izveidotiem listingiem, nevar veikt izmaiņas tajos. Līdz ar to, neko daudz ietekmēt nevar. Savukārt, veidojot pašam savu listignu, viss ir jādara no nulles punkta, kas ir ļoti labi, ja visu dara pareizi. Taču, bieži vien sanāk, ka šāda rīcības brīvība, veidojot savu piedāvajumu AMAZON, darbojas pretējā virzienā. Pārdevējs, labu gribēdams, citreiz sarežģī lietas, kur tas nav nepieciešams, vai arī īsti nemaz nezin, ko darīt.

Lielākā daļa AMAZON pārdevēju turpmākai izaugsmei izvēlas sekot “mācīšos visu pats procesa laikā” darbības modelim. Izvietojot listingus pašiem, tas parasti rezultējas tajā, ka pārdevēji vēlāk konstanti veic dažādas izmaiņas savos listingos. Ar laiku, pieaugot lisitngu skaitam, pārdevējs vairs nespēj tik operatīvi orientēties tajā, kurā listingā kādas izmaiņas ir veiktas. Sākas haoss jūsu listingu izskatā un saturā.

Ar laiku, tavs katalogs (lisitngi) sāk izskatīties pārāk “raibi”. Tava AMAZON veikala apmeklētājam nekas neliecina par to, ka šos produktus tirgo viens un tas pats pārdevējs.

Starp biežāk pieļautajām kļūdām šeit var minēt:

  • Atšķirīgā fotgrāfiju kvalitāte – bildes dažādos lisitngos atšķiras pēc to izmēriem, stila, tehniski vizuālās kvalitātes;

  • Atšķirības nosaukumu (title) struktūrā – vienā listingā nosaukums sastāv no 5 vārdiem, citā no 20, u.t.t.

  • Preču aprakstu nepilnības – bulletpoints nepareiza lietošana, kā arī nepietiekama atslēgvārdu izmantošana product description laukā; maz informācijas par produktu, kas pircējam ļautu veikt izvēli par labu pirkumam tieši no tevis.

Šādas nepilnības var radīt pircējos sajūtu, ka viņiem ir darīšana ar ne visai profesionālu pārdevēju. Tas neveicinās uzticamības veidošanos, lai varētu notikt sadarbība jūsu starpā.

Ko vajadzētu darīt?

Vislabākais veids, kā parādīt savu produktu, protams, ir bildes. Šī ir tā joma, kur nedrīkst taupīt, un tiešām japieliek visas pūles, lai tava listigna bildes būtu visaugstākajā kvalitātē. Produktu bildes ir ātrākais veids, kā potenciālais pircējs var gūt priekšstatu par tavu produktu – izskatu, kvalitāti, izmēriem. Papildus galvenajai produkta bildei ļoti ieteicams būtu ievietot arī bildes, kurās redzams tavs produkts darbībā. Tadējādi pircējs varēs labāk sevi iztēloties lietojam šo produktu, un būs vairāk noskaņots veikt pirkumu.

Tāpat būtu vērts veidot labu un lietderīgā saturā bagātu produktu aprakstu. Ja ir doma, ka pats varbūt nespēsi uzrakstīt ļoti labu preces aprakstu, vienmēr var izmantot attiecīgu ārpakalpojumu – piemēram, ļoti populāro FIVERR.com. Tur ir daudz dažādu ar rakstu un aprakstu veidošanu saistītu pakalpojumu sniedzēju par ļoti demokrātiskām cenām.

Tava preces apraksta galvenais uzdevums ir pārdot! Nevajag izplūst ar informāciju, kas neattiecas uz produkta tiešajiem uzdevumiem. Profesionāls pārdošanas tekstu rakstītājs (copywriter) mācēs uzrakstīt tava produkta īpašības listingā tā, lai pircējam par tām būtu interesanti lasīt un rastos arī vēlme to iegādāties.

Visbeidzot, noteikti izveido savu listingu šablonu, kuru tu vienmēr izmantosi produktu ievietošanai AMAZON katalogā. Šādi tu ne tikai atvieglosi darbu sev, bet arī veicināsi savu produktu atpazīstamību starp daudziem citiem. Redzot šādus, specifiski standartizētus, listingus, pircēji ātrāk pieradīs pie tava piedāvājuma, un nejauks to ar citiem. Tavi listigni izskatīsies pēc vienota stāsta un tavs profils (veikals) izskatīsies profesionāli. Tas arī palīdzēs tev sava zīmola veidošanas procesā.

2.Nepareizi veidotas reklāmas kapmaņas – AMAZON PPC.

Daudzi AMAZON pārdevēji, it īpaši jaunie, ļoti nenovērtē AMAZON platformas sniegtās iespējas reklāmas kampaņu veidošanai saviem produktiem. Tās arī tiek sauktas par AMAZON PPC reklāmām. Ņemot vērā visu laiku pieaugošo konkurenci starp pārdevējiem, būtu ļoti tuvredzīgi neizmantot AMAZON PPC sniegtās iespējas. Tāpēc, ja vēl neesi sācis strādāt ar AMAZON reklāmām, noteikti iesakām tev to darīt pēc iespējas ātrāk.

Tie, kuri jau lieto AMAZON PPC savu reklāmas kapmaņu veidošanā bieži pieļauj dažāda rakstura kļūdas. Lai arī kopumā AMAZON PPC reklāmu veidošanas rīks un darbības metodes ir samērā viegli apgūstami, vienalga pastāv iespējas to darīt nepareizi. Šādi audzējot nevis pārdošanas apjomus, bet gan zaudējumus. Vāji izstrādāta un realizēta AMAZON PPC kampaņa var negatīvi ietekmēt tavu zīmolu un produktus vairākos veidos.

Piemēramm, saliekot kopā vienā kampaņā dažāda rakstura (vai pat savstarpēji nesaistītus) produktus. Tas vēlāk ievērojami apgrūtinās tavas iespējas veikt kvalitatīvu kampaņas datu analīzi, lai noteiktu, kādiem produktiem, iespējams, ir nepieciešams izmaiņas to piedāvājumā.

Izmantot savās kampaņās tikai BROAD Match atslēgvārdu atbilstības parametru. Šis ir pārāk plašs meklējamo frāžu atlases parametrs. Šādi var rīkoties, kad tikai uzsāc savu darbu ar AMAZON PPC reklāmām, taču ne ilgtermiņā. Savas plašās rezultātu amplitūdas dēļ, ar BROAD Match veidotās kampaņas var radīt tev papildus nevajadzīgus izdevumus. AMAZON rādīs rezultātus arī atslēgvārdiem, kas var nebūt saistīti ar tavā kampaņā reklamētajiem produktiem, taču tu vienalga par tiem maksāsi.

Ko vajadzētu darīt?

Pirms vispār sākt AMAZON PPC kampaņas, sagatavo kvalitatīvu listingu. Ja tavs lisitngs būs nekvalitatīvs – sliktas bildes, neskaidri produktu apraksti, vai to neesamība vispār, tu tikai bezjēgā tērēsi naudu reklāmās. Lai reklāmas strādātu, produktam ir jabūt pievilcīgam.

Veidojot kampaņas, tev noteikti ir japārdomā, kā tās strukturēsi, kā arī to nosaukumi. Tas ir svarīgi, jo analīzei iegūstamie dati būs visi kopā – par visām tavām aktīvajām reklāmas kapmaņām. Ja nebūsi tām devis labi strukturētus un skaidrus nosaukumus, tev būs ļoti grūti, vai pat neiespējami, veikt kvalitatīvu iegūto datu analīzi. Tas neļaus tev veikt atbilstošas nepieciešamās izmaiņas reklāmas kampaņās.

Ar laiku noteikti sāc izmantot reklāmas kampaņās arī “phrase match” un “exact match” atslēgvārdu atbilstības kritērijus. “Broad match” ir labs tikai kampaņu sākumstadijās, kad ir jaiegūst nepieciešamie dati atslegvārdu rādītāju analīzei. Izmantojot “phrase match” un “exact match” atslēgvārdu atbilsības kritērijus, tu varēsi koncentrēt savus reklāmas mērķus tā, lai piesaistītu specifiski “savus” pircējus.

3.Nesekot līdzi AMAZON jaunumiem.

Katru dienu, ielogojoties savā AMAZON profilā, tev ir iespēja redzēt jaunāko informāciju no AMAZON par platformas darbību, speciālajiem piedāvājumiem vai citiem jaunumiem. Ļoti daudzi AMAZON pārdevēji vienkārši tos ignorē. Saprotams, ka galvenais mērķis, apmeklējot savu tirgotāja profilu, ir ieraudzīt jaunos pasūtījumus, izpētīt reklāmas datus, apmeklējuma datus, pielabot listingus vai ievietot jaunus. Pieaugot pasūtījumu apjomiem, vēl jo mazāk paliek gan laika, gan vēlmes lasīt citu sistēmā pieejamo informāciju.

Tā, laikam ejot, vēlāk var attapties, ka konkurenti ir tev soli priekšā. Nelasot AMAZON jaunumus sava pārdevēja profilā, tu būsi palaidis garām brīdi, kad AMAZON ieviesa kādu jauninājumu, kas palīdz tirdzniecībā.

Piemēram, tavs konkurents ir izveidojis vizuāli pievilcīgu veikalu savā AMAZON STOREFRONT – jauns rīks, par kuru tu tā arī neuzzināji, jo nelasīji jaunumus. Vai, piemēram, izmaiņas AMAZON dabības noteikumos, kas varbūt skar preču kategoriju, kur tu tirgo. Katra reize, kad tu palaid garām šādas informācijas esamību, var būtiski ietekmēt tavu pārdošanas pieredzi AMAZON platformā. AMAZON regulāri ievieš dažādus jaunumus platformas pārdošanas rīkos, kā arī šad tad veic izmaiņas platformas lietošanas noteikumos.

Ko vajadzētu darīt?

Noteikti vienmēr seko līdzi AMAZON jaunumiem. Turklāt, tie ir pieejami tev uzreiz – katru reizi, pēc ienākšanas (ielogošanās) tavā pārdevēja profilā. Tās dažas minūtes, kas nepieciešamas, lai iepazītos ar šo informāciju, ir tā vērtas.

Vari arī iegriezties mūsu blogā. Mēs vienmēr cenšamies publicēt kādu rakstu – ne par visiem, bet par pašiem svarīgākajiem AMAZON jaunumiem. Šādi tu varēsi iegūt detalizētāku inormāciju par kādu no AMAZON jaunumiem. Piemēram, mūsu raksts par AMAZON STOREFRONT.

Ja tev ir vairāk laika tavā rīcībā, vari sekot līdzi arī kādam citam interneta forumam, kurš ir veltīts biznesam AMAZON platformā. Iespēju ir daudz. Galvenais, vienmēr būt informētam un sekot līdzi jauninājumiem.

Ceram, ka šeit apkopotie piemēri palīdzēs tev uzlabot savas darbības rādītājus AMAZON platformā, kā arī dos papildus motivāciju sekot līdzi AMAZON jaunumiem.

Ja tev ir radušies kādi papildus jautājumi par AMAZON platformu, vai vēlies uzsākt darboties tajā, droši raksti mums uz info@kpsol.lv, vai zvani pa tālruni 20638563, lai pieteiktos konsultācijai, vai ari lekcijai “Ievads E-komercijā“.

Veiksmi darbos!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *