2 metodes, kā ātri un bez maksas atlasīt atslēgvārdus savam AMAZON produktam

Veidojot sava produkta piedāvājumu (listing) AMAZON, viens no būtiskājiem tā elementiem, kam jāpievērš pastiprināta uzmanība, ir piedāvājuma atslēgvārdi (keywords). Pareiza atslēgvārdu izvēle un pielietošana bieži nosaka to, cik veiksmīgs vai neveiksmīgs būs jūsu produkts tirgošanā AMAZON vidē. It īpaši, pastiprinoties AMAZON PPC reklāmu ietekmei uz produkta sekmīgu virzību un attīsītbu AMAZON tirgū, pareizu atslēgvārdu izvēle ir vēl jo vairāk aktuāla.

Ja pircēji nevar atrast tavu produktu – protams, viņi to nenopirks. AMAZON listinga (produkta apraksts) optimizācija, lai to varētu viegli atrast, ir katra veiksmīga pārdevēja tirdzniecības stratēģijas daļa. Un, atrodot pareizos atslēgvārdus, jūsu produkta apraksts ir liela daļa no tās. Kamēr tev šķiet, ka tu zini visus svarīgos atslēgvārdus savam produktam, un iekļauj tos arī tā aprakstā, tev jāatceras, ka pircēji var lietot vēl virkni citu vārdu, pēc kuriem tie atradīs tavus produktus. Lai spētu tos noteikt, tev savā ziņā ir “jāielien” pircēju galvās. Tādejādi, palielinot sava produkta aprakstā (listingā) vai reklāmas kampaņā lietojamo atslēgvārdu skaitu. Tālāk rakstā mēs pastāstīsim par diviem populāriem un bezmaksas veidiem, kā atlasīt pareizos atslēgvārdus (keyword research) savam AMAZON produktam.

Pirms sākt atslēgvārdu atlasīšanu, tev ir jāveic divi soļi:

Pirmais solis: Nosaki galvenos – pamata – bāzes, atslēgvārdus.

Pirms sākt savu atslēgvārdu meklēšanu un atlasīšanu, tavā rīcībā jau būtu jabūt dažiem atslēgvārdiem, ar kuriem vispār sākt šo procesu. Tev jau noteikti ir nojausma vismaz par dažiem būtiskākajiem (bāzes) vārdiem, ar kuru palīdzību var atrast tavus produktus. Ar šo vārdu palīdzību vēlāk varēs atrast arī citus saistītus atslēgvārdus. Tāpēc, sākumā izveido sarakstu ar tiem atslēgvārdiem, kuri tev uzreiz ienāk prātā pašam, un kuri, tavuprāt, vislabāk atbilst tevis pārdodamā produkta atrašanai AMAZON meklētājā.

Nākamais, ko tev būtu jāizdara, ir jāapskata dažu tavu konkurentu (vēlams tos, kuri pārdod daudz) listingus. To darot, pievērs uzmanību listinga visrakstiem un preču aprakstiem. Mēģini no tiem atlasīt svarīgākos konkurentu izmantotos atslēgvārdus, kurus tu varētu pielietot arī savā preču piedāvājumā.

Šie tad arī būtu tie pamata (bāzes, izejas) atslēgvārdi, uz kuriem tu balstīsi savu nākamo atslēgvārdu atlasi.

Otrais solis: Rīka(u) izvēle.

Mūsdienās AMAZON pārdevējiem ir pieejams ļoti plašs klāsts ar maksas, kā arī, bezmaksas rīkiem atslēgvārdu izpētei un atlasīšanai. Mēs aplūkosim divus populārākos bezmaksas rīkus.

1. AMAZON Search Suggest – Amazon meklētāja “ieteikumi”.

Šī metode ir lielisks veids, kā ātri iegūt pirmo ieskatu tajā, kas nosaka toni vidēja AMAZON pircēja izvēlēs un lēmumos, meklējot produktus AMAZON mekletājā. AMAZON Search Suggest sniegs tev tikai noteiktu atslēgvārdu daudzumu, taču tie būs paši būtiskākie un svarīgākie atslēgvardi, ap kuriem turpmāk veidot savu produkta listingu (aprakstu). Kā tas darbojas?

Lai sāktu, tev AMAZON meklētāja search laukā ir jāieraksta viens vai vairāki atslēgvardi, kas ir saistīti ar tavu produktu. Talāk, pirms vēl nospiest enter vai pogu search, uz ekrāna atvērsies izvēlne ar vairākiem atslēgvārdiem rindiņā uz leju. Tie visi būs savādāki, taču katrs saistīts ar tavu produktu. Piemēram, tu ierakstīsi meklētājā atslēgvārdu “wool socks”, un tas tev uzreiz rādīs arī citus atslēgvārdus, kas ir atbilstoši vai saistīti ar “wool socks”. Šos jaunatklātos atslēgvardus tad noteikti vari iekļaut savā produkta listingā, kā arī izmantot tālāka atslēgvārdu meklēšanā.

AMAZON Search Suggest izvēlne.

Mēs noteitki iesakām tev izmēģināt abus atsēgvārdu struktūras veidus – gan īsos, gan garos atslēgvārdus, lai iegūtu kvalitatīvākus un daudzpusīgākus rezultātus. Piemēram, ja tu plāno tirgot vilnas zeķes (“wool socks”), bet AMAZON meklētājā esi ierakstījis tikai vārdu “socks”, meklētāja izvēlnē tu redzēsi arī atslēgvārdu “socks mens” vai “socks ladies” un vēl daudzus citus variantus. Tie visi tev var būt noderīgi, jo palielina produkta atrašanas iespējas.

Amazon meklētājs ar atslēgvārdu “ieteikumiem”.

Jo vairāk variantus tu izmēģināsi, jo vairāk atradīsi pielietojamus atslēgvārdus savam produktam.

Pēc tāda paša principa var izmantot arī Google meklētāja search lauku savu atslēgvārdu meklēšanai.

2. GOOGLE Keyword Planner rīks, kas pieejams GOOGLE AdWords pakalpojumā.

Tas laikam ir tikai pašsaprotami, ka arī GOOGLE piedāvā lielisku rīku atslēgvārdu izpētei. Galu galā, maksas reklāmas atslēgvārdiem ir viņu sekmīgā biznesa stūrakmens. Runa ir par GOOGLE KEYWORD PLANNER rīku.

Lai lietotu GOOGLE Keyword Planner rīku tev ir jābūt aktivizētam GOOGLE AdWords pakalpojumam. Lai piekļūtu Keyword Planner rīkam, tev ir jāspiež simbols (ikona) “atslēga” AdWords admin lapas augšejā labajā stūrī (sk.attēlu). Atvērsies izvēlne, un pēc tam tev jaklikšķina uz “Keyword Planner” pogu izvēlnes tālajā kreisajā stūrī.

GOOGLE AdWords vadības panelis.

Šādi tu nokļūsi līdz galvenajai atslēgvārdu izpētes iespēju izvēlnei, no kuras varēsi veikt visas sev nepieciešamās atslēgvārdu izpētes darbības.

Galvenās GOOGLE Keyword Planner izvēlnes.

Ar GOOGLE KEYWORD PLANNER palīdzību ir iespējams meklēt jaunus atslēgvārdus, iegūt datus par meklējamo frāžu meklēšanas apjomiem (daudzumu) noteiktā laika periodā. Var arī gūt ieskatu tajā, kādi atslēgvārdi pašlaik ir populārāki, iegūt prognozi par iespējamo klikšķu daudzumu un to, cik sekmīga var būt kāda izvēlētā atslēgvārda virzība meklētājos.

Nobeigums.

Pareiza atslēgvārdu pielietošana ir pamats veiksmīgam lisitngam, kā arī sekmīgai un finansiāli efektīvai AMAZON PPC reklāmas kampaņai.

 

Lietojot abus šos atslēgvārdu izpētes rīkus, noteikti jāatceras, ka pastāv atšķirība starp AMAZON meklētāju un GOOGLE meklētāju. Lai arī princips, pēc kura abi darbojas, ir līdzīgs, būtiskākā atšķirība ir starp lietotājiem. Ja GOOGLE gadījumā pircējs vairāk meklē ar mērķi  “uzzināt plašāku informāciju par produktu vai tā ražotāju”, tad AMAZON gadījumā lietotājs meklē jau ar mērķi “pirkt”(!). Un tas ir ļoti svarīgi – atcerēties šo, kad veicat atslēgvārdu izpētes datu salīdzināšanu starp abiem resursiem. AMAZON piedāvājumā svarīgāki būs tie atslēgvārdi, kas vairāk parādīs tieši tavu produktu nevis tā īpašības vai funkcijas. Pircējs jau zin par produkta lietošanu, viņš meklē pašu produktu, lai to nopirktu.

Lai labi sokas atrast veiksmīgos atslegvārdus!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *