Kāpēc ir svarīgi būt reģistrētam AMAZON BRAND REGISTRY?

Nu jau prakstiski visiem ir zināms, ka AMAZON ir viena no pasaules lielākajām tirdzniecības platformām. AMAZON tirgū ir pieejami vairāk kā 400 miljonu produkti, tiek veiktas vairāk par 25 miljoniem transakciju dienā. Nav nekāds pārsteigums, ka tieši tapēc AMAZON platformu savā biznesa attīstībā sāk izmantot vairāk un vairāk uzņēmēji, gan jauni, gan jau pieredzējuši. Platformas piedāvātās iespējas ir patiešām vilinošas. Tas ir arī viens no ātrākajiem veidiem, kā ražotājam vai privāta zīmola īpašniekiem maksimāli īsā laikā ievest savu produktu tirgū, un sākt ar to pelnīt.

Taču, kā jau visur, arī šeit ir savi negatīvie aspekti, kas var nākt ārā, palielinot savus pārdošanas rādītājus AMAZON. Bez jau tā esošajiem daudzajiem konkurentiem, dažādām likumu prasībām un noteikumiem, ir arī pavisam nepatīkamas problēmas, ar kurām bieži nākas saskarties tiem pārdevējiem, kuri tirgo paši savu produktu vai attīsta zīmolu (Private label).

Runa ir par viltojumiem, kā arī pārdevējiem, kuri, redzot tavus panākumus, “pieslēdzas” tavam lisitngam un tirgo nezināmas izcelsmes produktus, izmantojot tavu jau esošo piedāvājumu – lisitngu. Šāds nelabvelīgs pārdevējs ne tikai tiešā veidā konkurē ar tevi, bet arī var būtiski sabojāt tava produkta, kā arī tavu – tirgotāja, reputāciju. Ja klients būs no šāda pārdēveja saņēmis sliktas kvalitātes tava produkta pakaļdarinājumu, noteikti tiks atstāta negatīva atsauksme (Review). Kā zinām, tad AMAZON sistēmā vienāda produkta tirgotaji preces piedāva no viena lisitnga, un saņemtais Review attiecas uz visu listingu nevis konkrēto pārdevēju. Līdz ar to, tu esi sev dabūjis problēmas nemaz neko pats arī neizdarot. Šādi turpinoties, ar laiku tavs bizness nopietni cietīs, un, iespējams, pat vispār nāksies visu izbeigt.

Tāpēc, ja tu esi pārdevējs, kurš tirgo paša radītu, ražotu produktu, vai esi produkta zīmola īpašnieks, tev noteikti tas ir jāaizsargā pret šādiem nelabveļiem. Atšķirībā no daudzām citām tirdzniecības platformām, AMAZON piedāvā saviem pārdevējiem šādu iespēju. To var izdarīt ar AMAZON BRAND REGISTRY palīdzību.

Kas ir AMAZON BRAND REGISTRY?

AMAZON BRAND REGISTRY ir rīks, kurš ir pieejams pārdevējiem, kuri paši ražo un tirgo sava zīmola produktus. Ražotāji var pieteikties BRAND REGISTRY un reģistrēt sevi sistēmā kā zīmola īpšniekus.

AMAZON BRAND REGISTRY galvenais uzdevums ir atvieglot sava zīmola preču pārdevējiem pārvaldīt savus zīmolus AMAZON ekosistēmā un būt spējīgiem pilnībā kontrolēt savu listingu. Noteikt tā saturu, kā arī to, kuram ir atļauts tam pieslēgties un tirgot no tā, vai arī norādīt, kurš drīkst tirgot tava zīmola preces, ja pats tās netirgo.

Reģistrējot savu produktu un/vai zīmolu BRAND REGISTRY, visiem tiek parādīts, ka tu esi pārdodamo produktu īpašnieks. Papildus, tu iegūsti no AMAZON savā rīcībā vairākus produkta un zīmola aizsardzības rīkus, kuri parastiem pārdevejiem nav pieejami.

Kopš 2017.gada maija AMAZON ir ieviesis atjaunoto BRAND REGISTRY versiju. Versijā, kas darbojās līdz 2017.gada maijam bija daudz trūkumu, kuru dēļ sistēma nepildīja savu galveno uzdevumu – aizsargāt produktu īpašniekus no ļaunprātīgiem pārdevējiem un preču viltotājiem. Šoreiz neiedziļināsimies abu versiju salīdzināšanā, bet gan pievērsīsimies aktuālajai AMAZON BRAND REGISTRY versijai un dažām tās pamata funkcijām.

Kas jauns un kā tas darbojas?

Jaunais AMAZON BRAND REGISTRY modelis tiešām ir vairāk paredzēts tiem pārdevējiem, kuri ir noskaņoti nopietni par sava produkta attīstību un virzību tirgū ilgtermiņā. Atšķirībā no iepriekšējās sistēmas, tagadējā AMAZON BRAND REGISTRY ir mazāk iespēju, ka tiks piereģistrēts nekvalitatīvs un lēts produkts, zīmols.

Kādi tad ir paši būtiskākie jaunumi?

  • BRAND REGISTRY sistēmai tagad ir savs patstāvīgs vadības panelis, ar savu atsevisķu vietni, no kuras ievadīt login un paroli, un piekļūt sistēmai.
  • Jaunajā vadības panelī ir veikti uzlabojumi ziņošanas rīkā, ar mērķi atvieglot zīmolu īpašniekiem iesniegt sūdzības par iespējamajiem produkta viltotājiem un listingu piesavinātājiem.
  • Pārdevējiem ir pieejami jauni meklēšanas rīki, kas palīdz atrast produktus, ar kuriem tiek pārkāptas viņu intelektuālā īpašuma tiesības.
  • AMAZON ir izveidojis speciālu darbinieku komandu, kura nodarbojas ar preču zīmju un produktu autentiskuma pārkāpumu atklāšanu un novēršanu.

AMAZON ir ieviesis šīs izmaiņas, lai maksimāli gādātu par savu pircēju iepirkšanās drošību un ērtumu. Lai pircējs vienmēr būtu pārliecināts, ka pērk īstu un kvalitatīvu produktu nevis lētu pakaļdarinājumu vai viltojumu. Pircēju pārliecība par drošiem pirkumiem ir AMAZON biznesa pamatu pamats. Arī pardevējiem un ražotājiem ir lielākas iespējas aizstāvēt savu produktu un zīmolu no negodprātīgas konkurences.

Esot AMAZON BRAND REGISTRY dalībniekam, tev ir pieejami:

  • unikālie Amazon URL tikai tavam zīmolam (piemēram, amazon.co.uk/TAVS-ZĪMOLS),
  • papildus rīki un iespējas produktu listingos,
  • iespēja pievienot video savos listingos.

Visas šīs izmaiņas palīdz Amazon tirgotājiem, kuri tirgo paši sava zīmola preces, labāk pārraudzīt to, kas notiek ar viņu produktu un tā listingu, piešķir tiem lielākas iespējas aizsargāt savu produktu un zīmolu, un kopumā palīdz uzlabot pircēju iepirkšanās procesu.

Kas ir jāzina un jāizdara, pirms pieteikt savu produktu AMAZON BRAND REGISTRY?

Pirms tu sāc sava zīmolu reģistrēšanu AMAZON, lūdzu pārliecinies vai tev ir:

  • oficiāli spēkā esoša reģistrēta preču zīme – tas ir tava zīmola vārds, kuram klāt ir aktīva preču zīme ®. Tai nedrīkst būt zīmei ar statusu – izskatīšanas stadijā –. Kā arī, tai ir jābūt izteiktai vārdiski un nestilizētā veidā, nedrīkst būt ilustrācija vai dizaina elements. Lai uzzinātu vairāk par preču zīmju reģistrēšanas procesu, ieteiktu tev konsultēties ar juristu, jo katrā reģionā un valstī šie noteikumi var atšķirties.

  • Preču zīmes registrācijas numurs.

  • Zīmola logo attēls.

  • Produkta un iepakojuma attēli, uz kuriem ir redzams ar preču zīmi aizsargātais zīmola nosakums. Ja reģistrējamais zīmols nav izvietots uz paša produkta, tad tam obligāti ir jābūt atrodamam uz produkta iepakojuma.

  • Produktu kategoriju (piemēram, apparel, sporting goods, electronics u.t.t.), kurās tiks izvietoti zīmola produkti.

Kad tas viss ir izdarīts un sagatavots, tev ir jādodas uz AMAZON BRAND REGISTRY lapu, tajā izvēloties valsti, kurā vēlies reģistrēt savu produkta zīmolu šajā Amazon programmā.

Cik daudz laika tas aizņem un kādas ir izmaksas?

Šeit vissvarīgākais, kas jāņem vērā, ir jau spēkā esošas reģistrētas preču zīmes esamība. Ja tu vēl neesi reģistrējis savu preču zīmi attiecīgajās patentu un preču zīmju reģistrācijas iestādēs, tad tava produkta zīmola reģistrācija AMAZON BRAND REGISTRY sistēmā var ievilkties līdz pat deviņiem mēnešiem. Preču zīmes reģistrācija augstākminētajās institūcijās ir samērā laikietilpīgs process.

Zīmola pieteikšana AMAZON BRAND REGISTRY ir bez maksas. BRAND REGISTRY sistēmā var reģistrēt vairākas tev piederošas reģistrētās preču zīmes. AMAZON par to nekādu maksu neiekasē.

Taču tev ir jāņem vēra, ka pati preču zīmes reģistrācija, kura notiek ārpus AMAZON, ir maksas pasākums. Katrā valstī un atbildīgajā organizācijā šīs maksas ir dažādas. Lai iegūtu precīzāku informāciju par izmaksām tev ir jākonsultējas ar juristu vai arī jāapmkelē attiecīgās organizācijas interneta vietne, kur tu varēsi iegūt šo un citu informāciju par preču zīmju reģistrēšanu un aizsardzību. Šie tad arī būs tie izdevumi, ar kuriem jārēķinās. Latvijā par preču zīmju reģistrāciju atbild Latvijas Republikas Patentu valde.

Pateicoties AMAZON BRAND REGISTRY, tu vari celt sava zīmola vērtību.

Esot reģistrētam šajā programmā, tu palīdzi celt pircēju uzticību tavam produktam, jo tie zin, ka iegādājas oriģinālu produktu nevis viltojumu, vai arī pērk no autorizēta pārdevēja.

Agrāk paša pārdevēja ziņā bija cīnīties pret ļaunprātīgu tā zīmola izmantošanu no citu pārdevēju puses. Tagad AMAZON BRAND REGISTRY ir izveidota speciāla komanda, kas risina šīs problēmas. Tā palīdz pārdevējiem, kuru intelektuālā īpašuma tiesības ir pārkāptas, ātrāk vērsties pēc palīdzības no AMAZON puses cīņā pret šādiem pārkāpējiem. Produkta zīmola īpašnieks pats var specifiski norādīt, kuriem vēl citiem pārdevējiem arī ir atļauts tirgot šos pašus produktus. Tādējādi, atvieglojot iespējamo preču zīmes pārkāpumu novēršanu.

Protams, varbūt ne katram patiks tas, ka tagad, lai reģistrētos BRAND REGISTRY programmā, AMAZON no pretendnta pieprasa oficiāli reģistrētas preču zīmes esamību. Tas parasti nozīmē – papildus izmaksas. Turklāt, ja šādu preču zīmju ir daudz, tad kopā šādas izmaksas var veidot diezgan būtisku apjomu. Ne katrs pārdēvējs ir spējīgs to atļauties.

Tāpēc tiem, kas vēl tikai testē savu produktu, vai arī īsti nav pārliecināti par tā sekmēm tirgū, tas nebūtu jādara.

Labākais rīcības scenārijs būtu: vispirms attīstīt un pierādīt sava produkta vērtību AMAZON pircēju acīs, iegūstot arī zināmu pārākumu pār saviem konkurentiem, un tikai tad pieteikties AMAZON BRAND REGISTRY.

Katram, kurš tirgo savus produktus – private label, AMAZON BRAND REGISTRY būs kā nodrošinājums pret pakaļdarinājumiem un arī papildus iespēja aizsargāt savu biznesu no ļaunprātīgiem konkurentiem. Esot reģistrētam šajā sistēmā, var arī ļoti būtiski palīdzēt tev pie sava AMAZON biznesa pārdošanas, ja kādreiz būsi izlēmis to darīt.

Veido savu tirdzniecības impēriju un sargā to ar AMAZON BRAND REGISTRY.

Ja tev ir vēlme uzzināt vairāk par AMAZON BRAND REGISTRY un reģistrēsānos tajā, vai arī nepieciešama palīdzība reģistrācijas procesā, droši raksti uz info@kpsol.lv vai zvani pa tālruni: 20638563, lai pieteiktos konsultācijai/pakalpojumam.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *