Kā lietot Amazon SEARCH TERMS lauku listingā?

Katram, kurš tirgo savas preces AMAZON, ir svarīgi, lai viņa produkti tiktu atrasti pircēju meklējumos. Kas ietekmē šo meklējumu rezultātus? Daudzas lietas. Viena no tām ir tava preces piedāvājuma (listing) kvalitāte. Veiksmīga listing pamatā noteikti ir preces nosaukums (title), īss un precīzs galveno produkta īpašību un rādītāju uzskaitījums (bulletpoints), kā arī pats preces apraksts (product description). Visos šajos parametros ir jābūt ietvertiem galvenajiem atslēgas vārdiem (keywords), pēc kuriem tad potenciālie pircēji varētu atrast tavus produktus AMAZON meklētājā. Parasti ir iespējami daudz dažādi atslēgas vārdi, frāzes un to kombinācijas. Tos visus nevarēs salikt iepriekšminētajos laukos, veidojot produktu listing, jo katram no šiem laukiem ir pieejams tikai noteikts simbolu skaits, kurus var aizpildīt. Tieši šādiem gadījumiem tad arī ir paredzēts lauks SEARCH TERMS sadaļā KEYWORDS, pie listing veidošanas. Dažreiz tos mēdz saukt par “slēptajiem atslēgvārdiem”. Vai ir obligāti jāaizpilda šis lauciņs, veidojot listing? Ko tieši tur rakstīt? Kā tas var palīdzēt uzlabot jūsu produkta atrašanas iespējas? Par to visu talāk rakstā.

Kas ir “slēptie atslēgvārdi”?

Tātad, esi gandrīz izveidojis savu jauno listingu. Nosaukums, bildes, preču apraksts un citi parametri jau ir sarakstīti. Arī svarīgākie atslēgvārdi ir iekļauti. Tagad, AMAZON sistēmas laukā SEARCH TERMS jūs varat sarakstīt papildus atslēgvārdus. Tie nebūs redzami nedz preču aprakstā, ne arī kā citādi. Par tiem zināsi un tos redzēsi tikai tu un AMAZON meklētāja algoritms. Tāpēc tos arī mēdz saukt par “slēptajiem atslegvārdiem”.

Slēptie atslēgvārdi”, principā, ir jebkuri citi termini, kas ir saistīti ar tavu preci, un kuri neparādās tavā preces nosaukumā un aprakstā. Tie var būt arī parasti vārdi vai sinonīmi tavas preces atslēgvārdiem. Piemēram, tu tirgo vilnas zeķes (wool socks); viens no taviem pamata atslēgvārdiem būs “wool socks”. Tu noteikti būsi preces aprakstā iekļāvis arī vēl kādus atslēgvārdus, kas atteicas uz tavu preci. Taču visas iespējamās kombinācijas tu šā vai tā nebūsi spējīgs nedz paredzēt, nedz arī iekļaut sava produkta listingā. SEARCH TERMS laukā tev ir iespēja salikt tieši šādus atslēgvārdus. Piemērā ar vilnas zeķēm šāds atslēgvārds varētu būt “siltas”. Gadījumā, ja pircejs ievadīs meklētājā frāzi “siltas vilnas zeķes”, tava prece parādīsies meklēšanas rezultātos. Lai arī pašā preces aprakstā (redzamajā daļā) tu nekur nebūsi minējis vārdu “siltas”.

Kāpēc ir svarīgi aizpildīt SEARCH TERMS lauku?

Viens no būtiskākajiem iemesliem, kāpēc ir svarīgi aizpildīt šo lauciņu, veidojot savu listingu AMAZON, ir tas, ka tev ir iespēja būtiski papildināt savu atslēgvārdu sarakstu. Līdz ar to, paplašinās arī meklējamo frāžu variācijas. Tas, savukārt, padara tava produkta atrašanas un parādīšanas iespējas daudz lielākas. Jo vairāk pircēju redzēs tavu produktu, jo lielāka ir tā pārdošanas iespēja, kā arī lielāks pasūtījumu skaits.

Nākamais iemesls, kāpēc ir svarīgi izmanot šo AMAZON sistēmas piedāvāto iespēju, ir tas, ka šādi tu iegūsti sava veida lielāku teikšanu pār lisitngu. Tev ir iespēja ierakstīt atslēgvārdus, kas varbūt nav tieši saistīti ar tavu produktu, bet ir kaut kādā veidā sastīti ar konkurentu. Šeit nav domāts, ka tev ir jākopē savs konkurents. Tu vari izmantot vārdus, kas kaut kādā ziņā sasaista jūsu produktus. Šādi, meklējot konkurentu preces, potenciālais pircējs var meklēšanas rezultātots ieraudzīt arī tavu piedāvājumu. Tu palielini savas manevrēšanas iespējas.

Kā izpaužās laba SEARCH TERMS lauka funkcijas lietošana?

Šis ir tas lauks, kurā noteikti var rakstīt sava produkta abreviatūras, saīsinājumus, alternatīvos nosaukumus, tēmas (piemēram, gadījumā ar vilnas zeķēm – “wellbeing”), citus atslēgvārdus, kas arī kaut kādā veidā ir saistīti ar tavu produktu. Šeit svarīgi ir atcerēties, ka AMAZON algoritms vērtē rezultātus arī pēc to atbilstības meklējamajam vārdam (relevance). Ja, piemēram, tu pie vilnas zeķēm būsiet ierakstījuši “cotton socks” (lai dabūtu lielāku skaitu apmeklētāju), un pircējs meklēs kokvilnas zeķes, taču atradīs vilnas zeķes. Tas nebūs tas, ko pircējs meklēja. Var droši gaidīt, ka AMAZON algoritms tavu listingu ar laiku var sākt pazemināt meklēšanas rezultātos. Tapēc, arī SEARCH TERMS laukā ir jāievēro tas, lai tavi atslēgvārdi ir atbilstoši produkta piedāvājuma saturam.

Ko nevajag darīt, lietojot SEARCH TERMS lauka funkciju?

Svarīgākais, kas jāatceras, šeit vairs nav jāraksta tie atslēgvārdi, kurus jau esi lietojis sava preces piedāvājuma (listinga) redzamajā daļā – title, bulletpoins, description. Šoreiz ir jāraksta tie atslēgvārdi, kuru tur nav, bet kas arī ir saistīti ar produktu, vai arī var savādāk palīdzēt esošajiem atslēgvārdiem. Atslēgvārdu dublēšana tev nedos nekādu labumu.

Neraksti maldinošus atslēgvārdus. SEARCH TERMS laukā esošo atslēgvārdu uzdevums ir palīdzēt klientiem atrast tavu produktu brīžos, kad viņi meklē līdzīgus produktus. Piemēram, ja tu pārdodat darba drošības apavus (safety boots), tev nav papildus jāliek atslēgvārds armijas (army) apavu meklētāju piesaistei. Tas tāpat nebūs tas, ko meklē armijas apavu pircēji. AMAZON algoritms šādu tavu rīcību traktēs, kā potenciālā klienta maldināšanu, ar visām no tā izrietošajām sekām.

Neraksti šajā laukā arī tavu konkurentu vai viņu produktu nosaukumus – zīmolus. Tev var šķist, ka tā ir laba metode, kā piesaistīt tavu konkurentu apmeklētājus. Taču, arī šo AMAZON algorimts var traktēt, kā klienta maldināšanu, jo tu netirgo tieši meklēto konkurenta produktu vai zīmolu.

Tāpat arī nav nekādas nepieciešamības SEARCH TERMS laukā raksīt tava produkta EAN numuru un citus ar produktu saistītos kodus un informāciju, kuru tu jau tāpāt esi aizpildījis, veidojot listingu. Tas viss jau ir sistēmā iekļauts, un meklētājs tos redzēs tāpat.

Tev nav jāuztraucas par jau esošo atslēgvārdu papildus ierakstīšanu SEARCH TERMS laukā daudzskaitlī, vai arī to iespējamajās kļūdu versijās. AMAZON meklētāja algoritms jau iepriekš rēķinās ar to, ka var būt šādas kļūdas meklējumos, un šie varianti jau ir paredzēti un iekļauti sistēmā.

Protams, nedrīkst arī raksīt neko aizvainojošu vai agresīvu.

Cik daudz atslēgvārdu var rakstīt SEARCH TERMS laukā?

Kādreiz AMAZON ļāva pārdevējiem SEARCH TERMS laukā raksīt atslēgvārdus tik daudz, lai visu vārdu kopējais simbolu skaits nepārsniedz 1000. Sākot ar pagājušā gada jūniju, šis atļauto zīmju skaits nu ir samazināts līdz 250. Tu vari joprojām rakstīt arī 1000, taču AMAZON indeksēs tikai pirmās 250 zīmes. Ja nevari īsti izsekot tam, cik daudz atslēgvārdus tu saraksti, tad raksti tā, lai svarīgākie atslēgvārdi ir pirmajās 250 zīmēs.

Nodrošināt to, ka potenciālie pircēji atradīs tavu preci, ir tikai pirmais solis, lai sekmētu pirkumu. Tas, kas tiešām izšķirs to, vai būs pirkums, vai nē, ir tava piedāvājuma kopējā kvalitāte. Svarīgi, lai tavam lisitngam ir kvalitatīvas fotogrāfijas, informatīvs un interesants produkta apraksts, kā arī klientu atsauksmes – reviews. Tikai tad, kad visi šie priekšnoteikumi ir izpildīti, tavs klients jutīsies drošs par tava piedāvājuma kvalitāti un veiks pirkumu.

Lai tev daudz pasūtījumi!

2 atbildes “Kā lietot Amazon SEARCH TERMS lauku listingā?”

    1. Sveiki! Paldies par jautājumu. Šeit neieteiksim neko. Ne paši, ne arī kāds no mūsu klientiem pagaidām vēl nav bijis Amazon PLATINUM MERCHANT statusā. PLATINUM KEYWORDS ir pieejams tikai Amazon PLATINUM MERCHANT tirgtāja statusa īpašniekiem. Amazon PLATINUM MERCHANT statusu var iegūt tikai, saņemot attiecīgu ielūgumu no AMAZON, kurus viņi piedāvā, balsoties uz tirgotāja līdzšinējās darbības veiksmi un atbilstību AMAZON noteikumiem.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *