Cik daudz laika vajag sekmīga eBay veikala attīstībai?

Katra no interneta tirdzniecības platfromām ir atšķirīga tajā, cik daudz laika sanāk iesacējam patērēt darba uzsākšanai tajā. Kā arī, cik ilga būs tā saucamā “apgriezienu uzņemšanas” stadija – kad tiek sasniegti noteikti pārdošanas apjomi. Tas tev ļauj pieņemt lēmumu par to vai ir vērts turpināt tālāk, kā arī prognozēt savu attīstības stratēģiju. Faktori, kas ietekmēs tava biznesa attīstības ātrumu ir dažādi. Šajā rakstā aplūkosim, cik daudz laika vajag sekmīga eBay veikala attīstībai un darbības stabilizēšanai?

Reģistrēšanās eBay.

Jau daudzus gadus eBay ir viens no pasaules lielākajiem tiešsaistes tirgiem, kuru ik dienu apmeklē simtiem miljonu cilvēku – potenciālo pircēju. eBay ir arī viena no vienkāršākajām platformām, kur katrs pats var uzsākt savu darbību interneta tirdzniecības jomā. Šādai vienkāršībai par būtisku iemeslu ir tas apstāklis, ka, no populārākajām iespējamajām platformām, eBay prasīs vismazāk laika un formalitāšu pie profila reģistrēšanas un preču izvietošanas tirdzniecībā.

Tātad, lai izveidotu profilu un sāktu tirgot, tev nav obligāti jābūt reģistrētam saimnieciskās darbības veicējam. eBay platformā var tirgot jebkurš, gan fiziskas personas, gan juridiskas personas. Fizisko personu vidū ļoti populāra ir eBay piedāvātā iespēja tirgot savas preces izsoles formātā (Auction format). Fiziskas personas var tirgot arī noteiktās cenas formātā (Buy It Now format) – populārākais veids kā savas preces eBay tirgo juridiskās personas.

Piemēram, Amazon platformā ar tirdzniecību var nodarboties tikai juridiskas personas. Tieši tas apstāklis, ka eBay neprasa juridiskas personas statusu no tirgotāja, ļauj daudziem iesācējiem izmēģināt savas idejas un produktus, netērējot papildus līdzekļus uzņēmuma vai cita veida saimnieciskās darbības statusa veicēja reģistrēšanai. Tas palīdz ietaupīt naudu, kuras esamība sākumā ir jo īpašī svarīga. Šeit gan ir jāņem vērā: ja plāno savu darbību veikt no Latvijas, tad varēsi šādi pārdot ne vairāk par dažiem (trīs līdz pieci) produktiem gadā. To paredz Latvijas Republikas likumdošana. Protams, eBay tev ļaus tirgot arī vairāk preces un nekādi neierobežos tevi sakarā ar nepieciešamību būt reģistrētam saimnieciskās darbības veicejām. Šī ir pilnīgi tava paša atbildība pret Latvijas Republikas vai citas valsts attiecīgo likumdošanu šajā jomā. Citās valstīs šis slieksnis var būt augstāks, citās zemāks. Šo noteikti būs jāizpēta tev pašam, plānojot savu uzņēmējdarbību. Attiecīgi, tad, kad sapratīsi, ka plāno ar to nodarboties ilgākā laika posmā, noteikti reģistrē savu saimniecisko darbību.

Profila reģistrēšanas process pašā eBay platformā var tikt izpildīts vienas līdz divu dienu laikā, ar noteikumu, ja ir jau esošs aktīvs PayPal maksājumu apstrādes sistēmas profils. Ja tāds nav vēl izveidots, tad papildus nāks klāt dažas dienas, lai izveidotu PayPal profilu. Dotajā brīdī eBay tirdzniecības platfromā PayPal ir galvenais maksājumu apstrādes starpnieks, un bez pieslēgšanās tam nav iespējams līdz galam izveidot savu eBay veikalu. Ar 2020.gadu situācija mainīsies, jo maksājumi eBay platformā tiks nodrošināti ar Nīderlandes uzņēmuma ADYEN risinājumu palīdzību.

Kopējais laiks, ko var aizņemt eBay profila izveide ir no 1 līdz 4 darba dienām.

eBay vadības panelis.

Sistēmas galvenie vadības rīki un reģistrācijas aizpildāmie lauki ir sakārtoti diezgan ērti un pārskatāmi. Ir daži parametri, kuru izpilde nav tik būtiska sākumā un tos var pakāpeniski aizpildīt arī vēlāk. Sistēmas informatīvie ziņojumi arī ir izkārtoti ērti pārskatāmā veidā (būs grūti nepamanīt, ka ir ienācis jauns ziņojums no eBay vai no potenciālā, vai esošā pircēja).

Protams, lai pilnvērtīgi saprastu visas piedāvātās pogas un funkcijas, būs jāpaiet zināmam laikam, taču tam nav tik būtiska ietekme uz to, lai kaut kādā veidā tiktu atlikta vai ierobežota produktu tirgošana. Viss ir izdomāts tā, lai lietotājs jau intuitīvā līmenī uzreiz varētu pareizi sākt lietot sistēmu būtiskākajās tās funkciju iespējās.

Produktu ievietošana eBay.

Pēc reģistrācijas beigām uzreiz var sākt izvietot (veidot listingus) savus produktus tirgošanai. Laiks, ko tam patērēsi ir atkarīgs, no tā vai pats veidosi produkta aprakstu, vai to darīs kāds, kuram jau ir pieredze šajā jomā. Pēdējais variants, protams, būs ātrāks.

Pieņemot, ka jau ir gatavas produktu bildes, un ir zināms, kādi ir galvenie atslēgvārdi, pēc kuriem produktu vajadzētu atrast meklētājos, tad pirmā listinga veidošanas procesam nevajadzētu aizņemt vairāk par stundu. Svarīgākie momenti, kurus jāņem vērā šī procesa laikā, ir pareiza preces kategorijas izvēle, produkta piedāvājuma (listinga) nosaukums (title), produkta tehniskā informācija (product details), bildes, apraksts (product description). Produkta apraksts parasti ir tas, kas var prasīt vairāk laika pie tā izveides. Taču, eBay piedāvā iespēju veidot produkta aprakstu paraugus (create template), kurus var saglabāt. Līdz ar to, nākamie listingi jau veidosies raitāk.

Limiti un veidi, kā paātrināt to palielināšanu.

Grūtākais, ar ko nākas saskarties tirgotājam-iesācējam eBay platformā ir tas, ka profilam tiks noteikti darbības limiti. To veidi ir atkarīgi no tirgošanai izvelētās preces. Taču, no mūsu pieredzes varam teikt, ka raksturīgākie limiti parasti izpaužas kā – ierobežojums ievietot un pārdot noteiktu produktu skaitu, vai arī gūt ieņēmumos noteiktu summu vienā mēnesī. Piemēram, sākot biznesu eBay.co.uk, tev jārēķinās ar to, ka pirmajā mēnesī tu varēsi ievietot un pārdot vai nu 10 produktu vienības, vai nu pārdoto preču summas vērtība nepārsniegs 100 GBP. Ja tev jau ir kaut vai 10 dažādi produkti, tas jau tev radīs raizes, jo būs jāizvēlas, vai nu veidot 10 listingus ar 1 produkta vienību katrā, vai arī savādāk kombinēt (arī atteikties no kāda) produktus, lai iekļautos limitā. Citās eBay platformas darbības valstīs noteikumi būs tādi paši; atšķirsies tikai valūtas un limitu summas.

Ar laiku šie limiti tiks paaugstināti. Galvenais ir ievērot eBay noteikumus un laicīgi izpildīt (nosūtīt) ienākošos pasūtījumus. Ja ir iespējams, tad ļoti labi būtu arī pie sūtījumiem norādīt sūtījuma izsekošanas numuru. Ja šo visu ievēro, tad eBay samērā ātri sāks palielināt tev tirgošanai atļauto preču ievietošanas daudzumu un pārdoto preču ieņēmumu summu apmērus. Trīs mēnešu laikā ir iespējams nonākt līdz limitam, kas būtu – ievietošanai atļauto produktu skaits: 175, vai pārdoto preču summa 3600 GBP. Ja turpināt pārdot vairāk un bez starpgadījumiem ar pircējiem, tad jau pusgada laikā var tikt noņemti pilnīgi visi limiti.

Labāk sākt ar lētakiem produktiem.

Tirgotājiem ar dārgākiem produktiem (sākot no 30 GBP) gan jārēķinās ar to, ka būs grūtāk pārdot pašus pirmos porduktus – dabūt pirmos pasūtījumus. Tam par iemeslu būs tas, ka cilvēki mazāk uzticas pavisam jauniem tirgotājiem ar dārgakām precēm. Tiem, kuriem ir iespēja piedāvāt arī lētākus produktus (piemēram, sākot no 3 GBP līdz 10 GBP), ieteiktu sakt tieši ar šadiem produktiem. Tad šis ieskriešanās laiks varētu paiet ātrāk, jo pircēji neriskēs ar lielu naudu, pērkot no tirgū vel nezināma un jauna pārdevēja. Mazu naudu tiem ir vieglāk noriskēt nekā ar lielāku summu. Vēl drošāk un ātrāk iegūt pārdošanas, būtu šādus lētākus produktus piedāvāt izsoles formātā. Izsoles parasti ātrāk piesaista pircējus tavam tirgotāja profilam un precēm. Vienīgais, tirgojot eBay izsoles (Auction) formātā, jārēķinās ar to, ka tava prece pārdosies lētāk nekā ir tās tirgus cena. Iespējams, tev pat nāksies ciest mazus zaudējumus. Taču, ja galvenais uzdevums sākumā ir pēc iespējas ātrāk tikt pāri eBay limitiem, tad šādi zaudējumi pilnībā sevi attaisno. Tad, kad limiti ir palielināti vai noņemti vispār, var pāriet uz preču tirgošanu satndarta piedāvājuma (Buy It Now) formātā.

Nobeigums.

Protams, ka tev var nākties saskarties arī ar kādiem citiem faktoriem, kas noteiks to, cik ātri attīstīsies tavs eBay veikals. Taču šie augstākminētie ir paši izplatītākie, ar kuriem sastopas jaunie tirgotāji eBay platformā.

Runājot par limitiem, svarīgi zināt, ka eBay konstanti pārskata tava biznesa darbības kvalitātes rādītājus (seller performance metrics). Ja tiek sāks kristies, tad attiecīgi, eBay sāks samazināt augstākminētos limitus. Tālāk eBay vienkārši izslēgs ārā tavus listingus par tik, cik ir pārsniegti šie limiti. Dažreiz tie var būt listingi, kuri tirgojas vislabāk. Tas var būtiski ietekmēt tavus ienākumus, un vēlāk var nesanākt atgūt produkta augstos reitingus, kuri palielināja tā pārdošanas apjomus. Vienmēr “jātur roka uz pulsa”, un jāuztur savs pakalpojums augstākajā līmenī.

Atceries, ka eBay arī ir ieinteresēts, lai tu pēc iespējas ātrāk attīsties. Viņu peļņa ir tiešā mērā atkarīga no tā, cik veiksmīgs būs tavs bizness. Tāpēc arī viņi centīsies no savas puses palielināt šos limitus pēc iespējas ātrāk, ja tavas darbības novērtējuma kritēriji to ļaus. To, cik ātri tu reģistrēsi profilu un veidosi produktu piedāvājumus, pilnībā ietekmēsi tu pats.

Veiksmi tirgojot!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *