Pāriet uz galveno saturu
  • LAT
  • ENG
KPSOL - e-komercija, konsultācijas un apmācības
  • Sākums
  • Pakalpojumi
  • Par e-komerciju
  • Par Amazon
  • Par Ebay
  • Par Shopify
  • Par mums
    • Noteikumi
    • Privātuma politika
    • Mūsu partneri
    • Kontakti

Neatpaliec! Amazon produktu sludinājuma optimizācija mobilām ierīcēm

18. septembris, 2020 pl. 13:37, Nav komentāru
Kad tiek runāts par Amazon pilnekrāna un mobilo versijām, jāmin ka starp tām ir vairākas atšķirības. Galvenokārt izšķir to, kā produkta sludinajuma saturs tiek parādīts lietotājam, it īpaši virsrakstā, produkta aprakstā un attēla sadaļās. Nebūs pārspīlēti teikts, ka viedierīču e-komercija nav nākotne, tā ir tagadne. Nesenie statistikas dati liecina, ka, piemēram ASV, Amazon mobilā aplikācija apņem vislielāko tirgus daļu starp tiešsaistes iepirkšanās aplikācijām un sasniedz jau vairāk 50 % no ASV patērētājiem, ļaujot tam izkonkurēt pat tādu tirdzniecības milzi kā Walmart. Tāpēc būtiska prioritāte katram Amazon pārdevējam ir optimizēt savu produktu sludinājumus (listings) tā, lai tie būtu pielagoti mobilājām ierīcem.



Kādas ir ievērojamākās atšķirības starp mobilās un pilnekrāna (datorvirsmas) versijām?

  • Datora pārlūkprogrammā Amazon produkta lapā tiek parādīts daudz vairāk informācijas

  • Mobilajā lietojumprogrammā lietotāji redz mazāk no pirmā acu uzmetiena, un, lai atrastu vairāk informācijas, nepieciešams to meklēt, ritinot ekrānu uz leju



  • Mobilo ierīču lietotāji no pirmā acu uzmetiena var redzēt nosaukumu, atsauksmju skaitu, attēlus un cenu. Viņiem ir jāritina uz leju gar pirkšanas lodziņu, lai redzētu citu saturu, piemēram, produkta aprakstu, funkcijas vai papildu informāciju.

 
Augstākminētās izmaiņas, ko Amazon veicis, izstrādājot mobilo versiju, ir rūpīgi pārdomātas, lai uzlabotu mobilās iepirkšanās pieredzi un pēc iespējas vienkāršotu ieprikšanās procesu platfromas apmeklētājiem. Apskatīsim, kā mobilās versijas īpatnības pārvērst par priekšrocībām, veidojot produktu sludinājumus Amazon platformā.
 

Attēlu optimizācija

 
Attēli ir viens no centrālajiem fokusiem Amazon mobilajā versijā un aplikācijā. Jāņem vērā, ka cilvēki produkta attēlus un aprakstus skatīs no mazāka ekrāna, tāpēc attēliem jābūt pietuvinātiem un kvalitatīviem.



Piemērs: 1.bilde - izskats meklētājā; 2.bilde - pirmais atvērums; 3.bilde - papildus produkta foto


Radiet pozitīvu pieredzi, prezentējot vizuālos materiālus, kas raksturo produkta labās īpašības, un ziņojumus, kas izraisa emocionālu reakciju.

  Piemērs: 1.bilde - titulbilde; 2.un 3.bildes - foto, kas parāda produktu lietošanā

Pietuvinot attēlus, tiem jābūt skaidriem un pikseļu nesaturošiem, tādēļ, augšupielādējot tos, pārliecinieties, vai attēli atbilst Amazon minimālajām tehniskajām prasībām - 1000 pikseļiem vai nu augstumā, vai platumā.
 
Izmantojiet infografiku. Infografikās parasti tiek izcelti produkta labākie raksturlielumi tā pārdošanai. Infografikā var ietvert produkta izmērus, funkcijas, sertifikātus, piederumus, salīdzināt produktus, iekļaut lietošanas instrukcijas u.c. Vienkāršotu, izceltu elementu izmantošana šādā vizuālā formātā noteikti piesaistīs uzmanību vairāk kā apraksts. Protams, arī detalizēts apraksts būs nepieciešams, taču infografika pildīs pirmās uzmanības pievēršanas funkciju, lai pircējs tālāk izvēlētos izlasīt produkta aprakstu.


Piemērs: vienā produkta sludinājumā iekļautas trīs infografikas ar ļoti plašu informāciju, kas atvieglo pircēja izvēli
 

Amazon produktu lapās var tikt pievienoti vairāki papildus attēli - līdz pat 12. Tomēr jāņem vērā, ka mobilajā lietojumprogrammā sīktēli (thumbnails) nebūs redzami un ir sagaidāms, ka pircējs jau paredz, kur skatāmi papildattēli, ritinot ekrānu pa kreisi. Tādēļ ir būtiski, lai pirmais ievietotais attēls produktam būtu kvalitatīvs, informatīvs un atstātu ļoti labu pirmo iespaidu.

  

Virsraksta optimizācija

 
Vai nu jūs ar virsrakstu piesaistat potenciālā klienta uzmanību un motivējat viņu atvērt piedāvātā produkta aprakstu, vai arī nē. Virsraksta nosaukumā skaidri jānorāda, ko piedāvās produkts, to atverot.
 
Nesen Amazon atjaunināja virsrakstu prasības visiem produktu sludinājumiem. Virsraksti, kas neatbilst šīm prasībām samazina jūsu produkta sludinājuma iespējas pilnvērtīgi konkurēt ar pārējiem produktiem un tas var neparādīties meklētājlauka augšpusē. 
 
Produktu sludinājumu virsrakstiem mobilajā lietojumprogrammā standarts ir 80 rakstzīmes (symbols), lai arī Amazon produktu sludinājumu nosaukumā atļauj izmantot līdz pat 200 rakstzīmēm, vēlams vissvarīgāko informāciju iekļaut pirmajās 80 rakstzīmēs, lai būtu drošs, ka virsraksts būs uzrunājoš potenciālajam pircējam neatkarīgi no ierīces veida, ko pircējs būs izvēlējies izmantot, lai iepirktos Amazon platformā.
 
Katram vārdam virsrakstā būtu jāsākas ar lielo burtu, taču jāizvairās no visu burtu rakstīšanas, izmantojot tikai lielos burtus. Tādu simbolu kā izsaukuma zīmes vai dolāra zīmes lietošana nav vēlama, kā arī, uzrādot mērvienības, labāk tās norādīt vārdos nevis simbolos (piemēram, 5 inches nevis 5”, u.tml.). Jāatturas no cenu vai reklāmas ziņojumu iekļaušanas, piemēram, “sale” vai “free shipping” un jāizvairās no subjektīviem komentāriem, piemēram,“hot item” vai “best seller” u.tml.
 
Virsrakstā jābūt galvenajai informācijai, piemēram, zīmolam, produktu līnijai, krāsai, izmēram, materiālam, iepakojumam vai daudzumam, un šie vārdi jāsarindo tādā secībā, ka vispirms tiek ievietoti visatbilstošākie atslēgvārdi. Komatu vai domuzīmju lietojums virsrakstā ir vēlams, lai sadalītu informāciju un tā būtu viegli uzverama un pircējam vizuāli piesaistoša.
 
Te būs daži standarta virsrakstu veidošanas šabloni - veidnes, ko varat izmantot savos produktu aprakstos:
 
Zīmols (-*) + Atslēgvārds - Ieguvums + Īpašība + Atslēgvārds + Atslēgvārds
Zīmols (-*) + Atslēgvārds - Ieguvums + Atslēgvārds + Ieguvums + Atslēgvārds + Ieguvums
-* - pēdējā laikā Amazon automātiski ieliek jūsu zīmola nosaukumu virsraksta sākumā, pat ja jūs to paši nerakstījāt, veidojot virsrakstu.
 

Produkta apraksta optimizācija Amazon mobilajai versijai

 
Mobilajā ierīcē ievietojamā produkta sludinājuma aprakstā svarīgi ņemt vērā mobilās aplikācijas dizaina īpatnības un veidot produkta apraksta sākumu tā, lai klients būtu ieinteresēts izlasīt arī pilno aprakstu. 

Ja neesat pārliecināts, ko iekļaut aprakstā, varat sākt ar zemāk esošo veidni, uzskaitot:

  • produktu raksturojošās īpašības, kas tam piemīt un atšķir to no pārējiem konkurentiem
  • balstoties uz iepriekšēju patērētāja-pircēja uzvedības analīzi, iekļaut informāciju, kas pircējiem patīk (to vienmēr var apskatīt līdzigu produktu atsauksmēs, un ļoti vērtīgas atziņas var gūt tieši no negatīvajiem vērtējumiem)
  • atbildes uz galvenajiem jautājumiem, ko pircēji uzdeva citu līdzīgu produktu jautājumu sadaļā
  • īpašības, kas produktam kopīgas ar pārējiem konkurentiem

Optimizējot Amazon mobilajai versijai pielāgotu ievietojamo saturu, lai veicinātu SEO, svarīgi ir atrast pareizo līdzsvaru starp to, ka tiek iekļauti visatbilstošākie atslēgvārdi, un izvairītos no teksta kuru ir sarežģīti atrast pārlūkprogrammā.
 
Mobilajā versijā pircēji var noklikšķināt uz vienas no divām produktu sludinājumu sadaļām – apraksts; funkcijas un detalizēta informācija. 
 
Apraksta sadaļā garas rindkopas vēlams atdalīt ar atstarpēm, lai pircējs vieglāk uztvertu informāciju un nezaudētu uzmanību. Šī sadaļa jāizmanto, lai pastāstītu stāstu par savu zīmolu vai pievienoto vērtību un paskaidrotu, kas atšķir attiecīgo produktu no citiem šajā kategorijā.
 

Bulletpoints optimizācija

 
Amazon bulletpoints ir īss, kodolīgs pašu svarīgāko produkta īpašību, funkciju uzskaitījums, kas palīdz pircējam uzreiz iegūt pašu būtiskāko informāciju par produktu; bieži pircējam pilnīgi pietiek jau ar šo informāciju, un tas nemaz nelasa tālāk aprakstā esošo, un ir gatavs veikt pirkumu.
 
Tā kā Amazon mobilās versijas standarta preces sludinājuma attēlošanas izvietojumā tiek rādīti tikai trīs bulletpoints, katrs no tiem jāsarindo attiecīgi pēc prioritātēm. Pirmajos trīs bulletpoints pievienojiet to, kas jūsu potenciālajam pircejam ir vissvarīgākais. Iepriekš ieteicams uzzināt, kas ir svarīgi attiecīgā produkta mērķauditorijai, izmantojot atgriezenisko saiti. Izpētiet atsauksmes un jautājumus, kas uzdoti citu produkta pārdevēju un konkurentu produktu sludinājumos. 
 
Apkopojiet katru bulletpoints punktu pāris vārdos un pievienojiet to katra punkta sākumā ar lielajiem burtiem, lai atvieglotu klientam informācijas uztveri.
 

Produkta informācijas optimizēšana

 
Sadaļa, kuru Amazon īpaši izcēlis tehniskajai un papildu informācijai, piemēram, kā tehniskie apzīmējumi. Tas ir vislabākais veids, kā ātri un vienkopus norādīt produkta raksturlielumus. Sadaļā neapraksta, bet norāda specifisko informāciju konkrētā  (Amazon definētā) laukā, kuri atšķiras atkarībā no produkta kategorijas.

Tie, kas pārdod sarežģītas, tehniskas preces, zina šos laukus, tā kā tie obligāti jāaizpilda.

Šī sadaļa palīdz arī Amazon turpināt klasificēt attiecīgo produktu. Vairāki testi ir parādījuši, ka tas palīdz Amazon noteikt produkta atbilstību meklētāja pieprasījumu rezultātiem. Jo vairāk šādas detaļas tiks norādītās, jo precīzāk Amazon varēs jūsu produktu atspoguļot savā meklētājā.

Ja produktam ir kāda īpaša iezīme, kas to atšķir no konkurentiem, pārliecinieties, ka tā tiek parādīta arī šeit. 
 
Lielākā daļa pārdevēju neizmanto šo Amazon piedāvāto papildus iespēju, tādējādi, zaudējot iespējas tikt kvalitatīvāk atspoguļotam Amazon meklētāja pieprasījumu rezultātos.
 

Secinājumi


Pareizi veikta produktu produktu sludinājumu optimizācija, kas oreintēta uz mobilo ierīču lietotājiem var kļūt par vienu no galvenajām jūsu produkta priekšrocībām tirgojot Amazon platformā. Skaidra, kodolīga un pārliecinoša informācija ļauj veiksmīgāk nodot produkta pamatīpašības, informāciju par zīmolu un atslēgvārdus. 
 
Tā kā arvien vairāk pircēju savos pirkšanas paradumos iekļauj preču iegādi, izmantojot mobilo tālruni, produktu sludinājumu optimizēšana mobilajām ierīcēm palīdzēs palielināt gan produktu atpazīstamību, gan redzamību tirgū. 
 
Ja vēlaties optimizēt savu Amazon produkta sludinājumu atbilstoši Amazon platformas mobilās versijas prasībam, sazinieties ar mums vai arī varat izmantot, kādu no vietnē fiverr.com atrodamo speciālistu pakalpojumus.





Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Viss, kas jums jāzina par One Stop Shop (OSS) nodokļu deklarēšanas režīmu
    20. jūn. 2021
  • Soli pa solim: Tiešsaistes veikala izveide ar Shopify
    4. jūn. 2021
  • Krāpšanās eBay platformā, no kuras jāizvairās jebkuram pārdevējam
    21. mai. 2021
  • Kļūdas, no kurām izvairīties, ja izmantojat tiešsaistes pārdošanas platformu Shopify
    14. mai. 2021
  • Kas ir Affiliate Marketing un kā tas darbojas?
    30. apr. 2021
  • Kas ir ARBITRAGE e-komercijā?
    6. apr. 2021
  • Labā prakse preču atgriešanas procesā
    25. mar. 2021

Sazināties ar mums:

Tālrunis: +371 20638563

e-pasts: [email protected].

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

(c) 2023 SIA KP SOLUTIONS