Pāriet uz galveno saturu
  • LAT
  • ENG
KPSOL - e-komercija, konsultācijas un apmācības
  • Sākums
  • Pakalpojumi
  • Par e-komerciju
  • Par Amazon
  • Par Ebay
  • Par Shopify
  • Par mums
    • Noteikumi
    • Privātuma politika
    • Mūsu partneri
    • Kontakti

10 iemesli, kuru dēļ var bloķēt jūsu Amazon kontu

19. decembris, 2020 pl. 11:14, Nav komentāru

Neatkarīgi no tā, vai esat pilna vai nepilna laika Amazon pārdevējs, jūsu galvenais rīks šajā biznesā ir pārdevēja konts. Ja konta darbība tiek apturēta, tad saskaraties ar produkta ierobežotu tirdzniecību. Rakstā apskatīsim dažas lietas, no kurām jums vajadzētu izvairīties, lai nepieļautu Amazon pārdevēja konta apturēšanu.


PRECE NEATBILST APRAKSTAM

Veidojot produktu sludinājumus (aprakstus), noteikti pārbaudiet preces stāvokli, modeļa numuru (ja tāds jānorāda), krāsu, EAN/UPC kodu, ASIN (ja produkts jau ir Amazon katalogā), daudzumu. Visai informācijai ir jābūt precīzai un korektai, un atbilstošai produktam. Tāpēc, pirms produkta ievietošanas Amazon katalogā, atkārtoti izlasiet sava produkta aprakstu, pārbaidiet arī vai bildes atbilst Amazon noteiktajiem bilžu ievietošanas standartiem.

Amazon ir tiesīgs apturēt jūsu konta darbību, ja pircējam ir sūdzības par jūsu preci, kas neatbilst tās aprakstam. Sākumā Aamzon slēgs tikai attiecīgā produkta sludinājumu (listing). Ja šī problēma turpinās atkārtoties vairāk nekā vienu reizi, Amazon var pilnībā apturēt jūsu konta darbību.

Tas attiecas uz paša ražoto (privātā zīmola) produtuktu, kā arī uz populžro zīmolu pārdevējiem Amazon platformā. 

ZEMS ORDER DEFECT RATE RĀDĪTĀJS

Lai monitorētu pārdevejus un mudinātu to nodrošināt izcilu klientu servisu Amazon šim mērķim lieot dažādus rādītājus, kas saistīti ar pārdevēja darba kvalitāti platformā. Viens no svarīgākajiem šādiem rādītājiem ir tā sauktais Order Defect Rate - pasūtījuma defektu līmenis. Ja tas pārsniedz 1 procenta likmi, jūsu Amazon pardevēja konts var tiks nodots dziļākai iekšējai pārbaudei. Amazon Seller Performance komanda pārskatīs jūsu kontu un, visticamāk, tā darbību apturēs.

Kvalitāte ir galvenā Amazon prioritāte, tieši šī iemesla dēļ klienti saglabā uzticību šim uzņēmumam un tas ir spējis būt tik veiksmīgs. Tāpēc ir ļoti svarīgi nodrošināt izcilu apkalpošanas kvalitāti no savas puses - laicīgi izpildīt pasūtījumus un komunicēt ar pircējiem.

PIEGĀDĀTĀJU DOKUMENTU NEESAMĪBA

Ja tirgjat ne savus - cita ražotus, produktus, vai arī pazīstamu zīmolu produktus, vairumā gadījumu ir jārēķinās ar to, ka Amazon prasīs no jums jūsu piegādātāja rēķinus par šiem produktiem. Amazon ļoti plaši tagad cīnās par to, lai platfromā tiek tirgoti tikai autentiski produkti. Ja jūs nevarēsiet ar šo rēķinu palīdzību pierādīt, ka jūsu produkta izcelsme ir legāla, droši varat rēķināties ar to, ka šie produktu tiks dzēsti no jūsu Amazon piedāvājuma sarakstā. Kā arī, tam noteikti var sekot konta bloķēšana. 

Ja pircēji vairāk nekā vienu reizi sūdzas Amazon par jūsu produkta autentiskumu, attiecīgā produkta ieraksts tiks nekavējoties slēgts.

AUTORTIESĪBU PĀRKĀPUMU JAUTĀJUMI 

Izmantojot cita pārdevēja fotoattēlus, pārdodot jau patentētus produktus vai zem kāda cita pārdevēja preču zīmes, viegli varat nokļūt nepatikšanās.

Vairums pārdevēji izmanto fotoattēlus no Google vai Alibaba, nemaz nezinot, ka tādējādi var apturēt sava konta darbību. Tāpēc, pirms "aizņemties" kāda cita veodotos attēlus saviem produktu sludinājumiem, padomājiet: vai tas ir tā vērts?

Grūtāk ir noteikt vai jūsu produktam ir patents, kurš pieder kādam citam. Protams, ja jūs zināt, ka jūsu produkts ir kāda cita jau esoša produkta kopija vai uzlabota versija, tad ir liela varbūtība, ka tam eksistē spēkā esošs patents, un jūs uzņematies risku, ievietojot šādu produktu tirgošanai Amazon. Šeit vairāk būtu jābūt uzmanīgiem dažādiem tehnisku lietu pārdevējiem, piemēram, autodetaļu preču kategorijā. Ja pašiem nesanāk pārbaudīt vai produktam ir spēkā esošs patents, preču zīme, tad var apsvērt domu nolīgt kādu no Fiverr vai Upwork pakalpojumu sniedzējiem; drošākais veids, protams, būtu pieicināt juristus, kas specializējas intelektuālā īpašuma lietās.

Amazon vispirms izteiks brīdinājumu, bet, pārkāpjot nosacījumu atkārtoti, varat droši rēķināties ar konta darbības apturēšanu uz visiem laikiem.

BĪSTAMU MATERIĀLU SŪTĪŠANA FBA IETVAROS

Produkti, kas satur bīstamus materiālus (uzliesmojošas vai indīgas vielas) Amazon nepieņem un neuzglabā savās noliktavās. Ja Amazon atklāj, ka pārdevējs, sūta bīstamu materiālu saturošus produktus, tie nekavējoties tiek izņemti no Amazon kataloga, kā arī tiek likvidēti visi šādi produkti, kas jau ir nonākuši līdz Amazon noliktavai.

Radušās situācijas gadījumā saņemsiet brīdinājumu no Amazon, taču ottreiz pārkāpjot šo Amazon noteikumu, jūsu Amazon pārdevēja konts tiks bloķēts.

Vienmēr pārbaudiet Amazon noteikumus, kas attiecas uz bīstamo materiālu tirdzniecību un pārvadāšanu.

APMAKSĀTU ATSAUKSMJU IZMANTOŠANA

Popularitāti pēdējā laikā guvušas atsauksmes par samaksu. Šāda pieja nav atbalstāma un attiecināma ilgtermiņā, kā arī kalpo par vienu no galvenajiem iemesliem Amazon pārdevēja konta apturēšanā un bloķēšanā uz visiem laikiem.

Neprasiet atsauksmes no Facebook grupām vai jebkura cita atsauksmju sniedzēja uzņēmumam. Tas ir liels NĒ. Amazon jebkurā gadījumā noskaidros šo atsauksmju izcelsmi un izdzēsīs tās no produkta lapas.

Jūs varat lūgt saviem pircējiem sniegt godīgas atsauksmes par savu preci, bet nekādā gadījumā nesoliet pretī kaut kādus labumus - samaksu, atlaidi turpmākajiem pirkumiem vai jebkādā citā veidā norēķināties ar atsauksmes sniedzēju. Par šo jūsu konts tiks slēgts nekavējoties!

Daži pārdevēji savstarpēji apmainās ar atsauksmēm, taču tas arī nedarbosies ilgtermiņā.

Amazon cīnās par katra sava pircēja lielisko pieredzi platformā, tāpēc ļoti stingri kontorlē produktu atsauksmju rašanos, un cenšas panākt to, lai tās ir maksimāli objektīvas.

VAIRĀKU AMAZON PĀRDEVĒJA KONTU PĀRVALDĪŠANA 

Pārdevējiem drīkst būt tikai viens Amazon konts! Ja mēģināsiet atvērt otru, Amazon nobloķēs abus - gan jau esošo, gan to otro, kuru vēl tikai reģistrējiet.

Gadījumā, ja jums ir nepieciešams papildu konts, jums jāsniedz pamatots iemesls Amazon un jāsaņem no viņiem tam atļauja.

Necentieties apiet šo nosacījumu; Amazon var izsekot jūsu ierīces IP adresi un MAC adresi.

CENU SARUNĀŠANA

Situācija, kurā konkurents samazina cenu un tādējādi piesaista vairāk klientus var būt nepatīkama. Jāņem vērā, ka ienākumus zaudē arī pārējie pārdevēji konkrētajā produktu nišā, taču nevajadzētu sūtīt ziņojumu nevienam pārdevējam, lai mēģinātu sarunāt kaut kādu vienotu cenu. Tāpāt, kā Konkurence padome cīnās pret šādām tirgotāju darbīam, arī Amazon ir totāli pret šādu pārdeveju iespējamo vienošanos.

SAZINĀŠANĀS AR KLIENTIEM ĀRPUS AMAZON PLATFORMAS

Amazon nodrošina klientu e-pastu konfidencionalitāti un mudina pārdevējus sazināties ar tiem tikai ar Amazon sistēmas iekšējo e-pastu (Messages) starpniecību. Nemēģiniet nosūtīt Amazon iekšējā e-pastā aicinājumus uz saziņu ārpus Amazon, kā arī jebkādas norādes uz šādiem citiem saziņas veidiem - cits jūsu e-pasts, mājas lapas adrese, tālruņa numurs. Pirmajā reizē var paveikties - saņemt brīdinājumu no Amazon tā vairs nedarīt; turpinot ingnorēt šo Amazon noteitkumu, jūsu konts tiks slēgts.

Dažreiz pasūtījumā pie pircēja kontaktinformācijas tiek norādīts arī klienta tālruņa numurs, taču tas ir paredzēts tikai preces nosūtīšanai, lai kurjers varētu sazināties ar pircēju preces piegādes brīdī). Šis numurs nav paredzēts tam, lai jūs mēģinātu sazināties ar pirceju ārpus Amazon.

Daži pārdevēji pievieno vizītkartes vai mazas vēstules savam produktam, kur lūdz saņemt atsauksmi vai novirza lietotāju uz savu vietni. Amazon šādas darbīas neatbalsta un var apturēt jūsu konta darbību. Šis gan var notikt tikai tad, ja pircējs kaut kāda iemesla pēc izdomā paziņot Amazon par to, ka jūs savā sūtījumā esat iekļāvuši šādus reklāmas materiālus.

PROBLĒMAS, KURAS VAR RASTIES, IZPILDOT PASŪTĪJUMU PAŠIEM (FBM)

Ja neizmantojat Amazon FBA, jums ir jāņem vērā tādi aspekti kā:

  • Novēloti sūtījumi - sūtot ar pastu vai kurjeru, būs vienmēr ilgāk nekā, ja preces nosūta pats Amazon. Pat ja jūs varēsiet pierādīt, ka pie sūtījuma ilgās piegādes ir vainīgs kurjers vai pasts, tā būs jūsu problēma, jo neizvēlējāties Amazon FBA savu preču piegādēm.
  • Sūtījums nav saņemts - šeit darbojas viss tas pats, kas gadījumā ar novēlotajiem sūtījumiem.
  • Pasūtījumu atcelšana - ja atcelsiet pasūtījumu tāpēc, ka nevarat to izpildīt (piemēram, beidzās preces, bet vel nebijāt izņēmuši no Amazon sistēmas), tas uzreiz negatīvi ietekmēs jūsu pārdevēja kvalitātes rādītājus Amazon. Vairāki šādi pārkāmu droši novedīs pie konta bloķēšanas.

Šie bija daži būtiskākie piemēri, kas jums jāatceras, darbojoties Amazon platformā kā tirgotājam. Dažkārt negodprātīgi pircēji var iesniegt prasību par naudas atgūšanu, taču neapzinās, cik daudz pārdevējs no tā ir atkarīgs, kā arī ka tas var zmaksāt pārdevēja konta apturēšanu.

Apskatījām 10 iemeslus, kas varētu izraisīt jūsu Amazon pārdevēja konta apturēšanu. Esmu pārliecināts, ka to ir vairāk, bet, ja pārdodat augstas kvalitātes produktus un ievērojat visus Amazon pārdošanas noteikumus, probēmām nevajadzētu rasties. Jautājumu gadījumā, sazinieties ar mums un mēs palīdzēsim rast risināmjumu!


Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Viss, kas jums jāzina par One Stop Shop (OSS) nodokļu deklarēšanas režīmu
    20. jūn. 2021
  • Soli pa solim: Tiešsaistes veikala izveide ar Shopify
    4. jūn. 2021
  • Krāpšanās eBay platformā, no kuras jāizvairās jebkuram pārdevējam
    21. mai. 2021
  • Kļūdas, no kurām izvairīties, ja izmantojat tiešsaistes pārdošanas platformu Shopify
    14. mai. 2021
  • Kas ir Affiliate Marketing un kā tas darbojas?
    30. apr. 2021
  • Kas ir ARBITRAGE e-komercijā?
    6. apr. 2021
  • Labā prakse preču atgriešanas procesā
    25. mar. 2021

Sazināties ar mums:

Tālrunis: +371 20638563

e-pasts: [email protected].

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

(c) 2023 SIA KP SOLUTIONS