Pāriet uz galveno saturu
  • LAT
  • ENG
KPSOL - e-komercija, konsultācijas un apmācības
  • Sākums
  • Pakalpojumi
  • Par e-komerciju
  • Par Amazon
  • Par Ebay
  • Par Shopify
  • Par mums
    • Noteikumi
    • Privātuma politika
    • Mūsu partneri
    • Kontakti

Amazon vs Shopify: kuru izvēlēties? - 1 daļa

20. oktobris, 2020 pl. 10:38, Nav komentāru

Dotajā brīdī e-komercijā var izdalīt divus vadošos līderus: Amazon un Shopify. Piemēram, ASV vien ir vairāk kā 150 miljoni Amazon apmeklētāju mēnesī! Turpretī Shopify apkalpo vairāk nekā 600 000 uzņēmumu, kuru apgrozījums kopā, izmantojot šo e-komercijas platformu, sasniedzis vairāk kā 82 miljardus ASV dolāru. Kurš no tiem ir piemērotāks jūsu iecerētajam e-komercijas projektam? Papildus funkciju analīzei un pārdošanas maksu izpētei noskaidrosim, ar ko atšķiras Shopify un Amazon, un, cerams, tas palīdzēs jums veikt lēmumu, izvēloties savu pirmo platformu pārdošanai tiešsaistē.


Amazon vs Shopify: lielākās atšķirības

Lielākā atšķirība starp Shopify un Amazon ir tā, ka  Shopify ir pilna servisa (one stop solution) e-komercijas platforma, kas ļauj izveidot un pārvaldīt tiešsaistes veikalu pilnībā pašiem.

Turpretī Amazon ir veikals, kurā var izvietot tirgošanai produktus, taču tas nedod pilnīgas kontroles iespējas pār savu veikalu vai produktu lapām.

 

Shopify vs Amazon: plusi un mīnusi

 

Shopify plusi

  • Jaudīgi e-komercijas palīgrīki: Shopify ir vairums e-komercijas palīgrīku, kas izstrādāti, lai palīdzētu attīstīt un reklamēt jūsu tiešsaistes veikalu.
  • Unikāla zīmola identitāte: tā kā ar Shopify jūs paši izveidojat savu e-komercijas mājaslapu, jums ir iespēja radīt ievērojamu un unikālu zīmolu, kas saskan ar izveidoto mājaslapu.

 

Shopify mīnusi

  • Papildus izmaksas: Shopify platformā ir mēneša maksa, kā arī daudzas no Shopify App Store esošajām trešo pušu aplikācijām ir par diezgan lielām maksām, kas var būtiski paaugstināt jūsu interneta veikala mēneša izmaksas.
  • Mārketings: Tiek uzlikta pilnīga atbildība par sava biznesa reklamēšanu un zīmola atpazīstamības veicināšanu. Respektīvi, platforma nekādā veidā nepalīdz piesaistīt apmeklētājus jūsu interneta veikalam, tas ir jūsu pašu ziņā.

 

Amazon plusi

  • Plūsma: Miljoniem cilvēku apmeklē Amazon tiešsaistes veikalu katru mēnesi. Tas sniedz produktam plašu sasniedzamo mērķauditoriju.
  • Papildus pakalpojumi: Amazon ir spējīgs nodrošināt produktu glabāšanu, iepakošanu un piegādi jūsu vietā, padarot biznesa pārvaldīšanas procesu vieglāku.

 

Amazon mīnusi

  • Konkurence: Amazon pārdod miljoniem produktu, līdz ar to ir jārēķinās, ka būs liela konkurence. Dažkārt tiešais konkurents būs Amazon pats.
  • Zīmolvedība: Ir sarežģīti radīt unikālu un spēcīgu zīmola tēlu, pārdodot tiešsaistes veikalā Amazon, jo platforma ļaus jums manipulēt ar jūsu veikala un ievietoto produktu izskatu tikai tās noteikto standartu un funkciju robežās.

 

Lietošanas ērtums

 

Ja doma par sava interneta veikala izveidi šķiet nedaudz pārdroša, nav pamata uztraukumam. Shopify ir paredzēts, lai e-komercijas vietni varētu izveidot pēc iespējas vienkāršāk. Tam ir skaidrs, saprotams dizains, daudz pamācību un paskaidrojumu lapu, kā arī ērta mājaslapas navigācija.

Shopify informācijas panelis nodrošina ērtu, ātru pārskatu par jūsu produktu kopējiem pārdošanas apjomiem, populārākajiem produktiem un pārdošanas tendencēm.

Izmantojot Amazon, viss, kas jums jādara, ir jāizveido konts jeb jāreģistrējas, jāiziet cauri katram no iestatīšanas posmiem un produkts būs gatavs pārdošanai.

Līdz ko paveikta reģistrācija, jums vienkārši jāuzskaita savi produkti, jāpārdod tie un jānosūta, kam seko patīkamākā daļa-samaksas saņemšana!

Process ir visai vienkāršs un Amazon ir rīki, kas to var atvieglot vēl vairāk. Piemēram, ir iespēja izvēlēties pašam izplānot un nodrošināt piegādi vai izmantot “Amazon izpildi” (FBA), kas to paveiks jūsu vietā.

Abus minētos – Amazon un Shopify ir ērti izmantot katru savā veidā. Amazon pieprasa mazāk darba nekā Shopify, jo nepieciešams tikai pievienot produktu sarakstu un pārdot. Savukārt Shopify ļauj patiešām viegli izveidot savu unikālo tiešsaistes veikalu.

 

E-komercijas rīki un to funkcijas

 

Amazon tiešsaistes veikalā ir plašs produktu klāsts, sākot no elektronikas līdz rotaļlietām un grāmatām. Iespējams pārdot pat pakalpojumus, ne tikai fiziskas preces.

Amazon pieņem gan individuālos komersantus (tikai Amazon valstu rezidentus), gan uzņēmumus (prakstiski no jebkuras pasaules valsts), un tajā ir pieejami rīki, kas nodrošina jums atbalstu pārdošanai tiešsaistē. Amazon nodoršina globālo pārdošanu, kā arī iespejas mērķtiecīgu reklāmu izveidei pašā platfromā.

Kā piemēru var minēt “Fulfillment by Amazon” programmu (FBA), kas ļauj jums piekļūt Amazon Prime klientiem, kā arī ļauj programmai pārvaldīt jūsu preces uzglabāšanu, iepakošanu un nosūtīšanu.

Fulfillment by Amazon paveic grūto darbu un pārvalda gan noliktavu, gan iepakošanu, piegādi un pat nodrošina klientu atbalstu jūsu vietā.

 

Shopify piedāvā visplašāko un padziļinātāko pārdošanas rīku klāstu tirgū.

Šeit minēti tikai daži no Shopify piedāvātajiem e-komercijas rīkiem:

  • Pamesta groza atgādinājums
  • Jaudīga uzskaites sistēma
  • Automātiska nodokļu aprēķināšana
  • Daudzkanālu pārdošana
  • Lietotņu integrācija un daudzas citas funkcijas.

Shopify nodrošina visus nepieciešamos rīkus, lai jūsu tiešsaistes veikals iespējami īsākā laikā gūtu panākumus, vienlaikus padarot jūsu kā uzņēmuma īpašnieka darbu pēc iespējas vieglāku.

Šeit Shopify būs tomēr labāks. Tas nodod rīkus un nepieciešamo informāciju jūsu rīcībā, lai varat veidot savu interneta biznesu, pārvaldot savu tiešsaistes veikalu patstāvīgi. Amazon ir plašs funkciju klāsts, un tas atvieglo pārdošanu tiešsaistē, taču nepiedāvā to tādā pašā diapazonā kā Shopify.

 

Maksājumu opcijas un izmaksas

 

Darījumu maksa un kredītkaršu likmes var palielināt ikmēneša izdevumus, tāpēc vienmēr ir ieteicams pārbaudīt, pirms izvēlēties, kādu no apmaksas variantiem piemērot.

Nav pārsteigums, ka Amazon atbalsta Amazon Payments kā galveno maksājumu vārteju. Izmantojot Amazon Payments, tiek pieņemtas kredītkartes un debetkartes, bet ne PayPal. Visi noreķini notiek platfromas ietvaros un nekādi citi maksājumu pieņemšanas un apstrādes veidi Amazon platfromā nav iespējami, tikai Amazon Payments.

Professional seller plāna tirgotājiem, papildus pārdošanas komisijām, Amazon iekasē arī ikmēneša abonementu. Šīs maksas atšķiras atkarībā no izvēlētā reģiona un preču kategorijām; komisijas maksas parsti svārstās no 6-20% par visu darījuma summu (piegādi ieskaitot).

Ja izmantojat Fulfillment by Amazon (FBA), ir vairākas cenas – iepakošanas un sūtīšanas maksa, kas, piemēram ASV, svārstās no 2,41 līdz 137,32 ASV dolāriem par produkta vienību, tad ir ikmēneša maksa par jūsu preču uzglabāšanu Amazon noliktavā, preču utilizāciju vai preču nosūtīšanu (izņemšanu no noliktavas) atpakaļ tirgotājam. Šīs cenas ir dažādas un ir atkarīgas no produkta lieluma, apjoma, veida un pat gada laika (piemēram, rudenī un ziemā Amazon FBA pakalpojuma cenas būs augstākas nekā vasarā).

Individual seller plāna pārdevēji nemaksā ikmēneša abonementa maksu. Taču, viņiem ir mazliet lielākas komisijas maksas par katru pārdoto produktu nekā Professional seller plānā.


Shopify ir sava maksājumu vārteja - Shopify Payments. Diemžēl Latvijā tā pagaidām nav pieejama. Taču ie pieejams cits risinājums, kas arī ir viens no pasaules līderiem maksājumu apstrādes jomā – STRIPE.

Tas vēl nav viss, ko Shopify var piedāvāt - tas nodrošina arī vairāk nekā 100 dažādu maksājumu vārteju, tostarp Amazon Pay un PayPal. Visiem šiem darījumiem ir maksa no 0,5% līdz 2% atkarībā no tā, kuru no tām un kādu Shopify abonementa plānu izmantojat.

Maksa par kredītkarti tiek piemērota visām maksājumu vārtejām, ieskaitot Shopify Payments. Shopify standarta kredītkaršu likme ir 2,9% + 30 ¢. Ar katru nākamo Shopify abonēšanas plāna veidu, šīs tiešsaistes kredītkaršu likmes samazinās.

Shopify atkal ir labāka izvēle! Tam ir vairāk maksājumu pieņemšanas iespēju nekā Amazon. Un pats būtiskākais, Amazon komisijas ievērojami pārsniedz izmaksas, ko piemēro Shopify par darījumiem..

 

Klientu piesaiste

 

Pārdošana tiešsaistē ir viens no labākajiem un ātrākajiem veidiem, kā mijiedarboties ar plašu pircēju loku. Tomēr klientu uzmanības pievēršana var kļūt par lielu izaicinājumu; it sevišķi Shopify platfromā veidotam interneta veikalam. Tās ir sacensības par to, kurš tiks pamanīts pirmais.

Šeit Amazon patiešām izceļas pozitīvi. Tā kā mēnesī platfromā garantēti ir miljoniem apmeklētāju, tas nāk par labu jums. Jums nav jārisina jautājums par Google meklētājprogrammas optimizāciju (SEO) vai jārīko e-pasta, vai citas kampaņas - cilvēki ierodas Amazon jau ar vēlmi apskatīt konkrētas preces un ir gatavi pirkt uzreiz.


Jums ir vairāk laika, lai pārvaldītu noliktavu un tiktu galā ar pasūtījumiem - tā vietā, lai jūs dotos pie klientiem, tie nāk pie jums.

 

Amazon trūkums ir tas, ka, līdz ar miljoniem apmeklētāju vietnē, tas nozīmē, ka tiem kaut kā ir jānokļūst līdz jūsu produktam starp visiem konkurentiem, turklāt, kad pati Amazon pārdod tajā pašā platformā, konkurence ir vēl sīvāka.

Nebūs nepieciešamības uztraukties par Google SEO. Bet būs jāpievērš uzmanība Amazon SEO, lai meklēšanas rezultātos jūsu prece ierindotos pēc iespējas augstāk, kas dos vislabākās iespējas tikt izvēlētiem pār konkurentiem. Viens no populārākajiem un galvenajiem Amazon reklāmas rīkiem ir Campgain Manager. Ar šī rīka palīdzību jebkurš Amazon tirgotājs var palielināt iespējas atrādīt savu produktu Amazon meklētāja augstākajās pozīcijās.

Ar Shopify viss ir savādāk. Tas ir tāpēc, ka izveidojāt pats savu zīmolu - cilvēkiem patiesībā ir jāmeklē tieši jūsu bizness/veikals, lai jūs atrastu. Tas nozīmē, ka mārketings ir ļoti būtisks, lai klientu loks tiktu paplašināts. Shopify ir tikai platforma, tā pati neko netirgo, līdz ar to, netiek nodrošināta cilvēku plūsma, kā tas ir Amazon.

E-pasta kampaņas, daudzkanālu pārdošana un spēcīga klātbūtne sociālajos medijos, personalizēta iepirkšanās, pamesta groza atgādinājumi un protams Google SEO - tas viss ir svarīgi jūsu zīmola izaugsmei un klientu bāzes veidošanai, strādājot ar Shopify veidotu interneta veikalu.

Labā ziņa ir tā, ka Shopify jums būs gatavs sniegt palīdzību. Platforma veiksmīgi saintegrējas ar Facebook, Google, Messenger, Instagram; kā arī, noteikti var atrast noderīgas aplikācijas iekš Shopify App Market.

Šajā parametrā Amazon stabili ir labāks par Shopify!

…

turpinājums - otrajā daļā.


Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Viss, kas jums jāzina par One Stop Shop (OSS) nodokļu deklarēšanas režīmu
    20. jūn. 2021
  • Soli pa solim: Tiešsaistes veikala izveide ar Shopify
    4. jūn. 2021
  • Krāpšanās eBay platformā, no kuras jāizvairās jebkuram pārdevējam
    21. mai. 2021
  • Kļūdas, no kurām izvairīties, ja izmantojat tiešsaistes pārdošanas platformu Shopify
    14. mai. 2021
  • Kas ir Affiliate Marketing un kā tas darbojas?
    30. apr. 2021
  • Kas ir ARBITRAGE e-komercijā?
    6. apr. 2021
  • Labā prakse preču atgriešanas procesā
    25. mar. 2021

Sazināties ar mums:

Tālrunis: +371 20638563

e-pasts: [email protected].

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

(c) 2023 SIA KP SOLUTIONS