Pāriet uz galveno saturu
  • LAT
  • ENG
KPSOL - e-komercija, konsultācijas un apmācības
  • Sākums
  • Pakalpojumi
  • Par e-komerciju
  • Par Amazon
  • Par Ebay
  • Par Shopify
  • Par mums
    • Noteikumi
    • Privātuma politika
    • Mūsu partneri
    • Kontakti

Amazon vs Shopify: kuru izvelēties? - 2.daļa

30. decembris, 2020 pl. 17:27, Nav komentāru

...turpinājums no 20.oktobra raksta "Amazon vs Shopify: kuru izvēlēties? - 1.daļa."


Palīdzība un atbalsts

Par Amazon klientu atbalsta servisu diemžēl nevar teikt, ka tā ir vissaprotamākā atbalsta sistēma – ir pieejams zvanu centra atbalsts, kur nepieciešams pieteikt iepriekš, pēc kā Amazon ar jums sazinās. Kādreiz bija iespējams pašam sazvanīt Amazon klientu atbalsta dienestu, ja radās kādas neskaidrības, tagad tā nav, un tas rada dažādas neērtības. Ir veidlapas, kuras var aizpildīt un iesniegt, lai saņemtu atbalstu, kā arī risinājumus - tā saucamā CASE sistēma. Taču, ļoti bieži sanāk saņamt parastas tipveida atbildes, kuras pat īsti neskar jūsu problēmu. Ir iespējas arī meklēt palīdzību Amazon pārdevēju forumos. Tur gan jābūt uzmanīgiem, un iesēcējiem pat varbūt nemaz nevajadzētu tur meklēt palīdzību. Šajos forumos apspriežamo jautājumu atbilžu klāsts ir tik vispusīgs, ka dažkārt pat pieredzējušam pārdevējam ir grūti saprast, kurš no dalībniekiem piedāvā labāko risinājumu. Galvenais, ko der atcerēties par Amazon atbalsta dienestu, ir tas, ka jūs vienmēr atradīsiet atbildes uz saviem jautājumiem, ja būsiet ļoti pacietīgs un mērķtiecīgs.

Shopify atbalsta dienests ir visaptverošs palīdzības resursu kopums, tostarp:

  • 24/7 tālrunis
  • Sociālie mediji
  • 24/7 tiešsaistes tērzēšana
  • Shopify forums
  • E-pasts
  • Video konsultācijas
  • Modernizēts speciālistu atbalsts (ar iespēju pieslēgties jūsu veikalam un veikt tajā konkrētas darbības)

Mūsu pašu favorīts ir Shopify 24/7 tiešsaistes tērzēšanas pakalpojums; tajā savu problēmu var atrisināt ļoti ātri - dažreiz pat dažu minūšu laikā.

Shopify ir arī palīdzības centrs ar rakstiem un ceļvežiem, kuros ir viegli orientēties, kā arī pārlūkprogrammā ir atrodami vairāki citi palīdzības resursi.

Shopify viennozīmīgi uzvar! Tā atbalsts ir pieejamāks, un ir daudz vairāk palīdzības saņemšanas iespēju, no kurām izvēlēties. Amazon piedāvā atbalstu, taču tas ir mazāk elastīgs nekā Shopify un lietotājam dažkārt nav viegli tajā orientēties.

 

Izmaksas

Uzņēmuma mērķis ir gūt peļņu, tādēļ nav izdevīgi izvēlēties platformu, kas jums izmaksās simtiem eiro, ja mēnesī pārdodat tikai dažas, piemēram, rokām darinātas lietas.

Gan Amazon, gan Shopify nav tik dārgi, kā tas varētu šķist, un ir iespējams atrast piemērotāko pārdošanas plānu, kas atbilstu tieši jūsu uzņēmuma patreizējam budžetam.

Amazon ir divi pārdošanas plāni:

  • Professional Seller pārdošanas plāns - ja darbojaties Amazon ASV platformā, tad tas maksā 39.99 ASV dolārus mēnesī, pieskaitot papildus pārdošanas komisijas (kas mainās atkarībā no kategorijām, kurās jūsu produkti ir ievietoti Amazon katalogā).
  • Individual Seller pārdošanas plānā nav paredzēta mēneša maksa - tā vietā, piemēram ASV, jūs maksājat 0,99 ASV dolārus par pārdoto preci. Kā arī, klāt vēl nāks Tas tiek papildināts ar pārdošanas komisijas maksi, kas atkal atšķiras atkarībā no kategorijas.

Individual Seller plāns ir piemērots ikvienam, kurš plāno pārdot mazāk nekā 40 preces mēnesī. Tāpēc tam ir mazāk pieejamo funkciju. Piemēram, Individual Seller plānā nevar pielāgot piegādes tarifus (Shipping Templates), nevar izmantot Amazon Campaign Manager reklāmas rīku, kā arī jūsu produktam nebūs Buy Box.

Izmantojot Fulfillment By Amazon (FBA) programmas piedāvātos risinājumus, rodas papildu izmaksas, taču tās ir ļoti mainīgas un atkarīgas no jūsu produktiem un uzņēmējdarbības.

Shopify platformas darbības pamatā ir trīs cenu plāni:

  • Shopify pamatplāns - Basic, mēnesī izmaksā 29 ASV dolārus
  • Vidējais - Shopify, plāns maksā 79 ASV dolārus mēnesī
  • Uzlabotais - Advanced Shopify, plāns mēnesī maksā 299 ASV dolārus

Pārejot uz advancētāku pārdošanas plānu, parasti tiek atļauta piekļuve vairākām funkcijām, kuras nebija pieejamas iepreikšējā plānā.

Shopify pamatplāns - Basic, sniedz visu nepieciešamo, lai izveidotu savu e-komercijas vietni un sāktu ar to strādāt. Papildus tam varat pievienot trešo pušu lietotnes, lai paplašinātu veikala funkcijas, un pāriet uz advancētāku plānu jau tikai tad, kad būsiet gatavs finansiāli - uzņēmuma e-komercijas vietne piedzīvos izaugsmi apgrozījuma ziņā.

Ja savam veikalam pievienojat trešo pušu lietotnes - APPs, var rasties papildu izmaksas. Tomēr tās  bieži ir attaisnojams, jo palīdz veicināt jūsu biznesa izaugsmi, tādējādi palielinot interneta veikala klientu skaitu un veicinot uzņēmuma peļņas pieaugumu.

Papildus abonēšanas plānu izmaksām, Shopify, vienmēr ieturēs arī tā saucamo Transaction fee - komisiju par darījumu. Tās apmērs parasti svārstīsies no 2.9% līdz 4.9% + 0.30$ - atkarībā no izvēlētā plāna, un tā, kādi maksājumu apstrādes risinājumi ir pieslēgti jūsu interneta veikalam.

Arī šeit Shopify vinnē! Kaut arī Amazon Individual Seller plāns ir vairāk piemērots mazajiem pārdevējiem, kopumā Shopify piedāvā labāku cenas un kvalitātes attiecību. Tas ir lētāks nekā Amazon Professional Seller plāns, un tā cenu plānošana un pārredzamība ir lielāka nekā Amazon, tādējādi atvieglojot kopējo produkta pārdošanas internetā izmaksu plānošanu.

 

Izmantojiet abus - Amazon un Shopify

Daudzi cilvēki neapzinās, ka šīs abas platformas var izmantot kopā.

Amazon un Shopify ir visai labi salāgojami (savstarpēji integrējami) izmantošanai paralēli. Katra no šīm platformām piedāvā noteiktas lietas, kuras otra nepiedāvā.

Ir iespējams integrēt Amazon savā Shopify veikalā. Jā, tas nozīmē to, ka varat izveidot savu e-komercijas biznesu, vienlaikus piedāvājot savus produktus gan savā interneta veikalā, gan pasaules lielākajā tiešsaistes tirgū. Un to var izdarīt tikai ar dažiem klikšķiem (ja esat bāzēts ārpus Latvijas; Latvijā bāzētiem tirgotājiem šādas platfromu integrācijas nodrošināšana būs sarežģītāks process).

Šāda savstarpēja platformu sinhronizācija ļauj jums izveidot Amazon listingus tieši caur Shopify, tā ļauj sinhronizēt noliktavas krājumus un informāciju par produktiem, saistīt produktus un daudz ko citu!

Viss, kas jums jādara, ir jāizveido Amazon pārdevēja kontu un pēc tam savam Shopify veikalam jāpievieno Amazon pārdošanas kanālu (Amazon Sales Channel). Diemžēl, Latvijā šī opcija pagaidām nedarbojas.

Tomēr jāņem vērā, ka uzņēmumam joprojām būs jāmaksā atsevišķi - gan par Amazon Professional Seller pārdevēja kontu, gan par Shopify. Tie ir divi atsevišķi pārdošanas kanāli, kuri šajā gadījumā vienkārši ir apvienoti vienā uzskaites sitēmā.

Tomēr, ja jūsu bizness ir gatavs plašākai ekspozīcijai un paplašināšanai, šo divu platformu apvienošana ir vērtīgs ieguldījums.


Tātad, vai vajadzētu izmantot tikai Amazon vai tikai Shopify?

Atbilde - viss ir atkarīgs no uzņēmuma biznesa modeļa un jūsu prasībām. Papildus tam jāņem vērā arī daži citi faktori, piemēram, biznesa mērķi un mārketinga plāns. Tas ir tāpēc, ka katram biznesam ir atšķirīgas ieceres un prasības šo ieceru sasniegšanai. Šī iemesla dēļ par vienas vai otras platformas izvēli jālemj katram uzņēmumam individuāli.

Šo atšķirību dēļ Shopify un Amazon pievērsušies katrs dažāda veida tiešsaistes pārdevēju auditorijām. Amazon tiecas pēc individuālajiem pārdevējiem līdz maziem un vidējiem uzņēmumiem. Shopify ir ideāli piemērots visam, sākot no mazajiem uzņēmumiem līdz pat ievērojami lielākiem zīmoliem.

Ja jūsu izvēle par labu kādai no šīm platformām joprojām ir apgrūtināta, sākotnēji varat mēģināt pārdot abās platformās, lai noteiktu, kurš jūsu biznesam piemērots labāk, un pēc tam izvēlēties vienu, otru paturot mazāk aktīvu - vēlākam laikam, kad būs iespējas tai pievērsties plašāk.

Nobeigumā neliela tabula ar dažu būtiskāko abu platfomu iespēju apkopojumu un mūsu vērtējumu tām:

 

Kategorija

Shopify

Amazon

Lietošanas parocīgums

Neizšķirts

Shopify padara tiešsaistes veikala izveidi īpaši ērtu un pieejamu ikvienam (arī fiziskām personām).

Viss, kas jums jādara, ir jāzveido sava uzņēma Amazon pārdevēja konts, jāaugšupielādē savi produkti un jāsāk pārdot!

Dizaina elastīgums

Favorīts: Shopify

Shopify piedāvā profesionālu pielāgojamo veidņu klāstu, ļaujot viegli izveidot savu unikālo interneta veikala izskatu.

Amazon kontrolē jūsu veikala lapu un produktu vizuālo dizainu. Lai arī tas ir viegli lietošanā, tomēr tas ierobežo jūsu iespējas veidot sava biznesa identitāti platformā.

 

E-komercijas rīki un funkcijas

Favorīts: Shopify

Shopify ir vislabākā pārdošanas ekosistēma tirgū. Tajā ir daudz iebūvētu rīku, kā arī ar platformu savietojamu lietotņu veikals - Shopify AppStore.

Amazon ir plašs funkciju klāsts, kas atbilst dažādu pārdevēju vajadzībām, taču to daudzums nav tik plašs, kā citās platformās.

Samaksas opcijas un nodevas

Favorīts: Shopify

Pārredzama komisiju struktūra: piemēram, izmantojot Shopify Pay maksājumu risinājumu, nav jāmaksā par darījumiem, visas pārējās transakciju maksas ir skaidri norādītas Shopify abonēšanas plānos, kā arī pie citiem maksājumu apstrādes pakalpojumu sniedzējiem, kurus Shopify savā platfromā atbalsta vairāk nekā 100 dažādus variantus/uzņēmumus.

Visi norēķini notiek ar Amazon Pay maksājumu vārteju, kas pieņem kredītkartes un debetkartes. Papildus komisijas maksas arī ir iekļautas, taču ir pārāk mainīgas, lai būtu viegli pārredzamas un saplānojamas - atkarīgs no kategorijas, kurā produkts ir ievietots.

Pircēju piesaiste

Favorīts: Amazon

Izmantojot Shopify, jums pašiem jāparūpējas par mārketingu un SEO. Jūs pats būsiet atbildīgs par sava veikala apmeklējuma nodrošināšanu, kas dažreiz var būt ļoti dārgs pasākumu kopums (Google reklāmas, Facebook reklāmas, u.c. mārketinga aktivitātes).

Amazon platformu katru dienu apmeklē miljoniem apmeklētāju, tāpēc potenciālo klientu plūsma relatīvi tiek nodrošināta. Vienīgi jums ir jākonkurē ar citiem pārdevējiem (un bieži arī ar pašu Amazon) un jāoptimizē produktu sludinājumi tā, lai tie ierindotos Amazon meklējumu rezultātu lapās pēc iespējas augstāk.

Palīdzība un atbalsts

Favorīts: Shopify

Shopify ir kaut kas ikvienam. Sākot ar diennakts tālruņa un tiešsaistes tērzēšanas iespējām un beidzot ar tiešsaistes palīdzības centru. Ļoti ērti sasniedzams.

 

Amazon ir labas atbalsta iespējas, tostarp palīdzības forums, taču tas ir mazāk pieejams nekā Shopify, kā arī dažkārt nākas vairākas reizes griezties pēc palīdzības par vienu un to pašu jautājumu, kamēr tiek saņemta "īstā" atbilde. Amazon atbalsta dienests ir vairāk formāls un mazāk elastīgs.

Izmaksas

Favorīts: Shopify

Shopify ir trīs cenu plāni, sākot no 29 līdz 299 ASV dolāriem mēnesī. Katram jaunajam pārdevējam ir paredzēts arī 14 dienu bezmaksas izmēģinājums (mēs varam nodrošināt bezlimita izmaksas periodu, ja ir tāda nepieciešamība).

Amazon ir divi plāni: viens - 0,99 ASV dolāri par preci, otrs - 39,99 ASV dolāri mēnesī. Abiem plāniem tiek piemērota papildus arī komisijas maksa, kas svārstās no 6% līdz 20% - atkarībā no produkta kategorijas.

 P.S. Šajā rakstā visi izmaksu un aprēķinu piemēri ir sniegti ASV dolāros. Shopify platformā tā būs vienmēr, neatkarīgi, no jūsu atrašanās valsts; Amazon platfromā valūtas atšķirsies atkarībā no jūsu izvēlētā darbošanās reģiona vai valsts (piemēram, Lielbritanijā vias izmaksas tiks rēķinātas mārciņās).


Nav komentāru

Komentēt







Jaunākie ieraksti

  • Viss, kas jums jāzina par One Stop Shop (OSS) nodokļu deklarēšanas režīmu
    20. jūn. 2021
  • Soli pa solim: Tiešsaistes veikala izveide ar Shopify
    4. jūn. 2021
  • Krāpšanās eBay platformā, no kuras jāizvairās jebkuram pārdevējam
    21. mai. 2021
  • Kļūdas, no kurām izvairīties, ja izmantojat tiešsaistes pārdošanas platformu Shopify
    14. mai. 2021
  • Kas ir Affiliate Marketing un kā tas darbojas?
    30. apr. 2021
  • Kas ir ARBITRAGE e-komercijā?
    6. apr. 2021
  • Labā prakse preču atgriešanas procesā
    25. mar. 2021

Sazināties ar mums:

Tālrunis: +371 20638563

e-pasts: [email protected].

Pirkumu grozs

Pirkumu grozs ir tukšs.

(c) 2023 SIA KP SOLUTIONS