Soli pa solim: Tiešsaistes veikala izveide ar Shopify
Ja
jums ir pamata zināšanas par e-komercijas platformām, tiešsaistes veikala
izveidošana, izmantojot Shopify, jums nesagādās nekādas grūtības. Šajā
platformā kontu var izveidot un palaist mazāk nekā stundas laikā. Šajā rakstā īsumā sniegsim jums visu nepieciešamo
informāciju, lai jūsu Shopify tiešsaistes veikala izveidošana būtu pēc iespējas
vienkāršāka.
Cik izmaksā Shopify?
Sākumā tiek piedāvāta bezmaksas 14 dienu izmēģinājuma versija, pēc kuras, lai turpinātu izmantot Shopify, jums būs jāizvēlas viens no viņu mēneša, gada (10% atlaide) vai divreiz gadā (20% atlaide) plāniem:
- Shopify Lite: ļauj jums pievienot pirkumu pogas citos kanālos, piemēram, Facebook, Squarespace vai WordPress vietnēs, par 9 ASV dolāriem mēnesī
- Pamatplāns - BASIC: 29 ASV dolāri mēnesī ar 2 darbinieku kontiem
- Shopify plāns: 79 ASV dolāri mēnesī ar 5 darbinieku kontiem
- Advancētais (ADVANCED) plāns: 299 ASV dolāri mēnesī ar 15 darbinieku kontiem
- Shopify Enterprise: pielāgots liela apjoma uzņēmumiem, un tā pieslēgšana tiek izskatīta individuāli
Plānu var mainīt jebkurā brīdī. Shopify nenosaka papildu maksu par datu pārraides ātrumu jeb caurlaidspēju jūsu vietnē, konta iestatīšanu vai vietnes uzturēšanu, kas jau ir iekļauti visos augstakminētajos Shopify platfromas plānos.
Reģistrējieties Shopify
Kontu galvenajā Shopify vietnē varat izveidot, veicot tikai dažas darbības.
Atkarībā no jūsu uzņēmējdarbības veida un preces, jums savā pārdevēja kontā būs jāaktivizē attiecīgie raksturlielumi (pamata iestatījumi - Settings) no izvēles laukos dotajām opcijām, kas visprecīzāk atbilstu jūsu uzņēmumam. Piemēram, izmaksas vai nodokļi, kas piemērojami jebkuram no jūsu produktiem atsevišķi, kā arī produktam piemērojamā papildus maksa par piegādi. (šis kritērijs parasti attiecas uz visiem fiziskajiem produktiem).
Visbeidzot, turpat Shopify, varat izveidot jaunu domēnu savam tiešsaistes veikalam vai izmantot jau esošo un saistīt to ar savu jauno Shopify kontu.
Noformējiet savu tiešsaistes veikala dizainu: pieejamas bezmaksas Shopify veidnes
Neizejot no platformas, jūs varat pārlūkot desmitiem Shopify piedāvātās sagataves, kas noteiks, kā jūsu mājaslapa izskatīsies. Shopify nodrošina oficiālu veidņu katalogu, kuru varat pielāgot savām vēlmēm, izmantojot iepriekš konfigurētas opcijas, vai HTML vai CSS kodu, ja jums ir nepieciešamās zināšanas un pieredze šajā jomā.
Shopify ļauj pielāgot lielāko daļu jūsu tiešsaistes veikala funkciju, piemēram:
- Raksturojoša attēla iestatīšana mājas lapā (featured image)
- Attēlu karuseļa moduļi (slide show)
- Logotips
- Krāsu palete
- Burtveidoli jeb teksta fonts
- Produktu izkārtojuma veids
- Papildu spraudņi katrai produkta lapai, piemēram, saistīto vienumu rādīšana
Ja vēl esat īstā dizaina meklējumos, internetā ir atrodamas vairākas bezmaksas Shopify platformai piemērotas sagatavju vietnes, piemēram, TemplateMonster, Themeforest un citas.
Svarīgi ir tas, ka, ja izvēlaties sagatavi, kas nav starp oficiālajām Shopify sagatavēm, tai jābūt pielāgotai platformai. Veidne, kas paredzēta citai satura pārvaldības sistēmai (CMS), piemēram, WooCommerce vai Magento, vai universālai, var radīt jums problēmas, jo katrai sistēmai ir savas specifiskas vizualizācijas un tehniskās funkcijas.
Atcerieties, ka ne visi tiešsaistes veikali ir vienādi un ka jūsu nozarei vai produkta veidam pielāgota veidne var būt lielisks palīgs, lai veiksmīgāk organizētu saturu un apmierinātu klientu vēlmes.
Shopify platfromā veidnes varat nomainīt jebkurā brīdī, turklāt jūsu kontā tiek glabāti ieraksti par tām, kuras vairs neizmantojat.
Savienojiet savu produktu katalogu ar Shopify
Sava izveidotā veikala izvēlnes cilnē zem kategorijas “Produkti” (Products) atradīsiet pogu “Pievienot produktus” (Add Products). Atzīmēt un apstiprināt šķiet tik vienkārši, bet vai tas tiešām būs tik ātri?
Tas būs atkarīgs no jūsu izveidotās krājumu un produktu satura pārvaldības sistēmas. Ja strādājat manuāli, izmantojot izklājlapas, produktu augšupielāde Shopify platformā pa vienam būs laikietilpīgs un monotons process, kā arī tā laikā pastāv lielāka iespējamība pieļaut kļūdas.
Lai efektīvi strādātu ar jebkuru e-komercijas platformu, piemēram, Shopify, produktu informācijas pārvaldības (PIM) risinājums ir obligāts.
Šī programmatūra izveido vienu centrālo datu bāzi, kurā glabājas visa informācija par jūsu produktiem, tādēļ dati vienmēr būs gatavi eksportēšanai uz jebkuru kanālu, ietaupot vēl vairāk laika un pūļu.
Kad esat visu katalogu importējis Shopify, varat to sakārtot pēc kategorijām, lai pircējiem būtu vieglāk pārlūkot jūsu tiešsaistes veikalu.
Produktu skaits, ko varat pārdot vietnē Shopify, nav ierobežots. Tāpat arī jūs izlemjat, kādu kataloga daļu vēlaties pievienot un palaist pārdošanā!
Shopify papildu funkcijas
Daži tiešsaistes veikala pamatkomponenti neparādīsies jūsu Shopify kontā pēc noklusējuma principa.
Lai iegūtu šīs funkcijas, jums tās būs jākonfigurē un dažos gadījumos jāinstalē spraudnis (Shopify App).
Piemēram, ja vēlaties lietotājiem dot iespēju atstāt vērtējumu vai atsauksmi par jūsu produktiem, šī funkcija jums būs jāaktivizē no sava konta. Tas pats notiek, ja vēlaties nosūtīt atgādinājumus caur e-pastu klientiem, kuri atteikušies no iepirkumu groza; integrē veikalu ar sociālajiem tīkliem, piemēram, Instagram vai Facebook; vai vēlaties nosūtīt klientiem sezonas piedāvājumus un atlaižu kuponus.
Ne visas maksājumu vārtejas (Payment gateways) ir iekļautas jūsu tiešsaistes veikalā. Jums būs jāizvēlas, kuras izmantot, un tās jāpievieno, apzinot papildu izmaksas, kas katrā no gadījumiem tiek piemērotas:
- Pamatplāns: 2,4% un 0,25 eiro apmaksai interneta veikalā ar kredītkarti
- Shopify plāns: 2,1% un 0,25 eiro apmaksai interneta veikalā ar kredītkarti
- Advancētais plāns: 1,8% un 0,25 eiro apmaksai interneta veikalā ar kredītkarti
Shopify ir sava maksājumu vārteja Shopify Payments, par kuru netiek iekasēta maksa par darījumiem. Taču tā pagaidām nav pieejama Latvijā! Bez tās jūs varat izvēlēties no vairāk nekā simts maksājumu vārtejas pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, Stripe vai PayPal, lai gan tie arī par katru darījumu prasa papildu maksu:
- Pamatplāns: 2%
- Shopify plāns: 1%
- Advancētais plāns: 0,5%
Vēl viens svarīgs e-komercijas aspekts ir piegāde: jums būs jāintegrē savs kurjerdienests ar platformu, lai pasūtījumi tiktu reģistrēti automātiski. Šī iespēja ir pieejama tikai sakot no otra Shopify abonēšanas plāna līmeņa. Basic līmenī nebūs iespējams veikt šādu integraciju ar kurjerdienestu informācijas sistēmām.
Ja vēlaties nodot piegāžu loģistiku kāda cita pārvaldībā, Shopify platforma spēj piedāvāt arī integrētu piegādes tarifu aprēķināšanu ar lielajām kurjeru kompānijām, piemēram, UPS, DHL un citām.
Produktu optimizācija Shopify platformai
Tik vien kā produktu kataloga augšupielāde pat lielākajiem pasaules zīmoliem nav nodrošinājusi izcilu apgrozījumu.
Uzturot vietni Shopify vai jebkurā citā e-komercijas platformā, veikala un produktu satura uzlabošana un optimizācija ir obligāta. Tādēļ Shopify ietver tādas atbalsta funkcijas kā SEO optimizāciju jūsu H1, produktu virsraktiem un meta aprakstiem.
Neaizmirstiet arī par dažu citu funkciju aktivizēšanu, kas būtu ļoti noderīgas jūsu tiešsaistes veikalam, piemēram, sasaisti starp Shopify un Google Analytics, lai jūs varat pārbaudīt savas vietnes veiktspēju un trafiku (informāciju par to, kas apmeklē jūsu vietni).
Shopify vadības panelis izveido arī produktu pārskatus. Tajos varat apskatīt, kuri jūsu kataloga produkti ir visvairāk pieprasīti, un kuri ne tik.
SECINĀJUMI
Cerams, tagad esat guvuši pārliecību, ka izveidot tiešsaistes veikalu ar Shopify palīdzību nemaz nav grūti! Kā e-komercijas risinājums tā ir viena no pievilcīgākajām iespējām vidēja lieluma vai mazākiem uzņēmumiem, kas gatavojas izaugsmei. Shopify iekļautās funkcijas un tehniskie risinājumi ļaus automatizēt daudzus tiešsaistes biznesa ikdienas uzdevumus, paātrināt veiktspējas analīzes procesus un atjaunināt katalogu reāllaikā visā pasaulē.
1 komentārs - Soli pa solim: Tiešsaistes veikala izveide ar Shopify
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.
Vai ir vajadzīga oficiāla firma lai tirgotu shopify, vai var arī privātpersona tirgot bez reģistrēta uzņēmuma?
Paldies